ניתוח בריאטרי לא מזיק לכליות

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש בשנערך בחולי סוכרת, ניתוח בריאטרי אינו מוביל להחמרה בתפקוד הכלייתי זמן קצר אחרי הניתוח, והתפקוד נותר יציב עד שנה אחרי הניתוח

מאת: מערכת zap doctors

ניתוח בריאטרי אינו משפיע לרעה על התפקוד הכלייתי, כך עולה ממאמר חדש בכתב העת American Journal of Kidney Diseases.

לדברי החוקרים, מהנתונים עולה כי ניתוח בריאטרי אינו מוביל להחמרה בתפקוד הכלייתי בשלב המוקדם שלאחר הניתוח (עד שלושה חודשים) וכי התפקוד הכלייתי נותר יציב עד שנה לאחר הניתוח.

החוקרים ערכו מחקר שכלל חולים לאחר ניתוח בריאטרי עם רמת קריאטינין בדם של מעל 1.3 מ"ג לד"ל. שבעה משתתפים עברו ניתוח מעקף קיבה, שלושה היו לאחר ניתוח טבעת ושלושה לאחר ניתוח שרוול קיבה בגישה לפרוסקופית. כל המשתתפים סבלו מיתר לחץ דם והיפרליפידמיה ומרביתם אובחנו עם סוכרת מסוג 2.

נמצא כי שנה לאחר הניתוח, מדד מסת הגוף, היקף המותניים, מסת השומן והמסה ללא שומן ירדו משמעותית, ביחד עם שיפור בפרופיל השומנים בדם ובמדדי התפקוד הגופני. מדדים אלו, כמו גם שינויים מטבוליים אחרים, הקבילו לשיפור במרבית המדדים להערכת מחלת כליות.

אף שהתפקוד הכלייתי לא השתנה משמעותית, חל שיפור משמעותי בתפקוד הכלייתי המתוקן לשטח הגוף לאחר שלושה ושישה חודשים ולאחר שנה אחת.

בחולים עם סוכרת, השמנת יתר ומחלות רקע אחרות, ניתן לצפות לירידה בתפקוד הכלייתי במהלך פרק זמן זה ומהממצאים המצביעים על תפקוד כלייתי יציב לאחר הניתוח עשויים להעיד על התועלת ארוכת הטווח של הירידה במשקל בעקבות הניתוח. עם זאת, מסייגים החוקרים, כי נוכח גודל המדגם הקטן, קשה להסיק מסקנות חד משמעיות ודרושים מחקרים נוספים בנושא.

בואו לדבר על זה בפורום שרוול קיבה וניתוחים בריאטריים - כירורגיה וגסטרואנטרולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום