9 מכשירי MRI נוספו לבתי החולים

(0)
לדרג

רגע לפני שהכנסת מתפזרת, סיכמו שרי הבריאות והאוצר על הוספת מכשירים חדשים לבתי החולים וולפסון, זיו, הלל יפה, פוריה, העמק ונוספים עד 2017

מאת: מערכת zap doctors

MRI לכל בית חולים. בתי החולים וולפסון, זיו, הלל יפה, פוריה, העמק, בני ציון ו-3 מוסדות נוספים כפי שייקבע בהמשך, יקבלו בתוך שלוש שנים 9 מכשירי MRI חדשים.

זאת בעקבות סיכום של יו"ר ועדת הבריאות ח"כ חיים כץ עם משרד האוצר לפני כמה שבועות. שר האוצר יאיר לפיד ושרת הבריאות יעל גרמן חתמו ביום חמישי על התקנות, שעות ספורות לפני פקיעת כהונתם כשרים, ויו"ר הוועדה ח"כ כץ הורה לכנס בדחיפות את הוועדה על מנת לאשרן בטרם תתפזר הכנסת.
מ"מ יו"ר הוועדה, ח"כ יעקב מרגי, אמר בדיון: "זהו צעד גדול לקיצור התורים במערכת הבריאות".

שרת הבריאות יעל גרמן אמרה בדיון: "בתחילה הסכים האוצר לאשר שני מכשירי MRI בלבד, אך הסכמנו בסופו של דבר על הוספת 9 מכשירים, בהדרגה עד ינואר 2017. כל הגורמים עשו כאן מאמץ בלתי רגיל בלחץ רב על מנת להספיק ולאשר את התקנות. אני מודה למשרד האוצר ולח"כ כץ על היוזמה".

בנוסף קובעות התקנות בין היתר כי כי יוצב מכשיר PET CT בבית חולים אוגוסטה ויקטוריה בירושלים (המהווה מרכז לטיפול בסרטן ומספק שירותים רפואיים חיוניים לתושבי השטחים), יוכנסו טכנולוגיות חדשות לבתי החולים שלא היו קיימות עד כה (כמו צילום כלי דם, מערכות רנטגניות הקשורות ללב ולכלי דם), יתווסף מאיץ קווי באזור המרכז, יתווספו תאי לחץ לבתי החולים ויוגבלו מספר מכשירי CT לשימוש דנטלי הפזורים ברחבי הארץ בשל חשש מחשיפת יתר לקרינה מייננת.

בואו לקרוא על זה בפורום בדיקות הדמיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום