לנשום אוויר? תשאלו באפליקציה

(0)
לדרג

TZOA - טכנולוגיה לבישה חדשה מאפשרת למשתמש לקבל נתונים על הטמפרטורה, הלחות, קרינה UV וכן גם רמת זיהום האוויר. הפיתוח מצטרף לאפליקציות נוספות המנטרות זיהום סביבתי

מאת: מערכת zap doctors

אין כמו לקום בבוקר, להכין קפה ולצאת לשתות אותו בנחת על המרפסת בעודכם נהנים מהאוויר הצח. אלא שלפעמים, האוויר הצח לא כל כך צח. זיהום אוויר יכול להיות לא מורגש, אך הוא עדיין גורם נזק לגוף. האם תרצו לדעת אם אתם מוקפים בחלקיקי אוויר מזיקים?

זה הרעיון העומד מאחורי הקיקסטארטר TZOA. הפרויקט מכריז על עצמו כפרויקט הראשון של טכנולוגיה לבישה העוקב אחר איכות הסביבה. החיישן עוקב אחר איכות האוויר, קרני UV, לחות וטמפרטורה. נתונים אלו עוברים לאפליקציה המלווה את המכשיר ועוזרים לתת מידע על הסביבה המיידית של הלובש. לאחר מכן ניתן להעלות את המידע לאפליקציה וליצור מפת זיהום אוויר אזורית, המעוצבת על ידי המשתמשים. המוצר נמצא עדיין בשלבי פיתוח ראשונים ונבחן כנגד חיישנים אטמוספריים מתקדמים. התקווה היא שהמוצר הסופי יהיה מוכן להשקה בקיץ 2015. עדיין ניתן לתרום לפרויקט.

TZOA הוא אולי הפרויקט הראשון של טכנולוגיה לבישה העוסק בזיהום אוויר, אך הוא ממש לא האפליקציה הראשונה בתחום. חיפוש קצר בגוגל פליי או באפסטור יראה אפליקציות רבות הנותנות מידע חשוב על רמת היום האוויר בערים שונות בארץ ובעולם.

מפת זיהום אזורית ברשת

אפליקציה כזו למשל היא BreezoMeter הישראלית אשר אוספת מידע מתחנות ניטור אוויר של המשרד להגנת הסביבה. האפליקציה פועלת בישראל ואמורה להגיע גם לארצות הברית בקרוב. מידע זה נגיש לאזרחים גם ישירות מהמשרד להגנת הסביבה, אולם ייחודה של האפליקציה זו על פני אפליקציות אחרות נובע מאלגוריתם מיוחד אשר לוקח את הנתונים מתחנות הניטור השונות ומסיק מהם גם על איכות האוויר במקומות שבהם אין תחנות ניטור. האפליקציה לא רק מספקת את המידע אלא גם נותנת המלצות אם להישאר בבית או ניתן לעסוק בפעילות חוץ ברמות שונות, כולל כושר מחוץ לבית, בהתאם לאיכות האוויר באיזור.

אלו הן שתי דוגמאות בלבד לפיתוחים המתרחשים בעולם הטכנולוגיה והמעקב האישי אחר זיהום אוויר. האפליקציות הרבות והפיתוחים הטכנולוגים השונים משקפים את העובדה שמידע זה הולך והופך להיות חשוב יותר ורלוונטי יותר למשתמש הפרטי. זיהום אוויר מזוהה כגורם למחלות או מחמיר מצבים קיימים כגון אסתמה ובעיות נשימה נוספות, האפליקציות השונות מאפשרות לאדם לעשות בחירות חכמות יותר בנוגע לבחירת מקום מגורים, סוג תחבורה, יציאה מהבית ופעילות גופנית.

בואו לדבר על זה בפורום בטיחות גהות ואיכות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום