HIV: תוכנית הסברה לגייז

(0)
לדרג

כמחצית מהנשאים החדשים ב-2013 הם הומוסקסואלים, דבר אשר מטריד מאוד את רשויות הבריאות והקהילה. תוכנית חדשה למניעה אמורה לסייע

מאת: מערכת zap doctors

כמעט רבע (23.4%) מתוך 7,990 נשאי HIV המוכרים בישראל, הם גברים המקיימים יחסי מין עם גברים. בשנת 2013 בלבד, 46% מכלל הגברים שדווחו כנשאי HIV חדשים היו גברים המקיימים יחסי מין עם גברים. לאור זאת משיק משרד הבריאות תוכנית לאומית ראשונה מסוגה למאבק ב HIV/איידס בקהילה הגאה ובקרב גברים המקיימים יחסי מין עם גברים (MSM).

בתמיכת שרת הבריאות ח"כ יעל גרמן התקיימו בחודשים האחרונים, מפגשים רבים בין ד"ר דניאל שם טוב, מנהל המחלקה לשחפת ואיידס במשרד הבריאות לבין הוועד למלחמה באיידס, החברה הישראלית לרפואת איידס (איגוד רפואי האיידס) וארגוני הקהילה הגאה הכוללים את האגודה למען הלהט"ב בישראל, ארגון הנוער הגאה (איג"י) והבית הפתוח.

במהלך המפגשים הוחלט כי יש לנקוט ביוזמה שתסייע בצמצום מקרי ההידבקות החדשים. משרד הבריאות החליט לקדם תוכנית לאומית בשיתוף פעולה עם הארגונים הפועלים בנושא HIV והקהילה הגאה, וזאת בכדי לשלב כוחות לעצירת העברת הנגיף בקרב חברי הקהילה. על מנת להוציא לפועל את התוכנית, הקצה משרד הבריאות תקציב מיוחד לשורה של פעילויות שמטרתן היא מניעת הדבקה ב-HIV, באמצעות החזרת ה-HIV למרכז השיח של הקהילה הגאה, שיפור הרווחה האישית והפחתת ההתנהגות הסיכונית בקהילה, שיפור האבחון המוקדם והמעקב הרפואי אחר נשאי HIV ויצירת סביבה תומכת ומגינה עבור נוער גאה ומתלבט.

בשבועות הקרובים יצאו לפועל חלק מהתוכניות במקומות המפגש של הקהילה, במדיה הדיגיטלית, במועדונים, באירועי רחוב, בארגוני נוער ובאינטרנט. הפעילויות השונות יובילו לעידוד בדיקותHIV באמצעות הצבת ניידות בדיקה באירועים קהילתיים, הנגשת מידע במגוון מקומות פיזיים ווירטואליים לגבי דרכי ההדבקה ומניעת הידבקויות, כולל מתן הדרכה ותמיכה בעובדי נוער וקהילה; וכן חלוקת קונדומים וחומרי הסברה במסיבות ובאירועי גאווה.

כמו כן, משרד הבריאות ושותפיו לתוכנית הלאומית מתכננים קמפיין רב שנתי להעלאת המודעות ל- HIV/איידס בקהילה הגאה, לעידוד בדיקות HIV, לשימוש בקונדום ולמיגור הסטיגמות כלפי אנשים החיים עם HIV בתוך הקהילה עצמה.

מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב בישראל, עודד פריד: "האגודה מאמינה כי על הקהילה לקחת אחריות על גורלה ובכלל זה גם על בריאות חבריה. אנו מברכים על המאמץ והעבודה המשותפת של כלל הגורמים, ובראשם שותפינו בוועד למלחמה באיידס ובמשרד הבריאות, שהובילו להקמתה של התוכנית הלאומית למאבק ב HIV/איידס בקהילה הגאה. עלינו לעודד את שיח על הנושא, לקרוא לחברי הקהילה להיבדק, למנוע התנהגות סיכונית, ולפעול יחד בכל הכלים שעומדים לרשותנו למניעת התפשטות הנגיף".

ואו לדבר על זה בפורום שרינק פרנדלי - ייעוץ פסיכולוגי לגברים הומוסקסואלים, ביסקסואלים וא-מיניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום