בילינסון: מרכז לטיפול בגידולי עיניים

(3)
לדרג

גידולים עיניים לעתים קשים לאיתור, כי חלקם אינם מורגשים ולא מפריעים לראייה. מומחה: איתור הגידול בעודו קטן מונע התפתחות גרורות ומציל חיים, ויש לזכור כי אפילו נקודת חן בעין עלולה להפוך לגידול סרטני. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בבית החולים בילינסון נפתח לאחרונה מרכז ארצי ייחודי ורב תחומי לטיפול בגידולי עיניים. "כיום הבעיה העיקרית של מטופל עם גידול באזור העין היא שהטיפול בו מפוזר בין גורמים מטפלים רבים", מסביר ד"ר יפתח יסעור, מנהל שירות האוקולופלסטיקה במערך העיניים בבילינסון. "לפיכך, ראינו צורך בהקמת מרכז לגידולי עיניים שיאגד תחת קורת גג אחת את האבחון, הטיפול והמעקב אחר חולים הסובלים מגידולים בעפעפיים, בארובת העין, גידולים תוך עיניים, וגידולים נוירולוגיים המשפיעים על העין".

במרכז יעבדו רופאי עיניים, אונקולוגים, רופאי א.א.ג, נוירו-כירורגים, פלסטיקאים, רופאי כירורגית פה ולסת, פתולוגים, מומחי דימות ועוד. זהו שינוי תפיסתי שישפיע באופן ישיר על תוצאות הטיפול בחולים מורכבים אלה.

ד"ר יסעור מסביר כי רוב המטופלים במרפאה מאופיינים על ידי גדילה איטית של גוש חיצוני הניתן לאיתור מכיוון שהם חיצונים וקלים לאיתור (חוץ עיניים באזור העפעפיים). הבעיה העיקרית בגידולי עיניים היא איתור הגידולים בתוך גלגל העין, זאת מכיוון שרובם אינם מפריעים לראייה ואינם מורגשים כשהם קטנים. מסיבה זו חשוב מאוד לאתר גידולים כבר בשלב מוקדם.

ד"ר אודי רייך, רופא עיניים בכיר מוסיף כי: "רובנו שומרים על אורח חיים בריא אך מזניחים ביצוע בדיקת עיניים שגרתית אחת לשנה. בדיקה פשוטה יכולה לגלות את הנגעים בשלב מוקדם והתחלתי ולהציל חיים! חשוב לזכור כי גידול שלא שלח גרורות מהעין אל הגוף וגודלו קטן עד בינוני, סיכויי ריפויו מעל 85%. בחלק מהמקרים ניתן להציל את העין ולעתים גם את הראייה".

בואו לדבר על זה בפורום גידולי עיניים בחסות עמותת "לראות" לחקר בריאות העין.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום