טכנאית הוכרה כנפגעת עבודה

(0)
לדרג

התסמונת הקרפלית בידיה של טכנאית אולטרה סאונד הוכרה כפגיעה מעבודה בביה"ד; הביטוח הלאומי חזר בו מהסירוב להכיר בה והיא תקבל קצבת נכות

מאת: מערכת zap doctors

אשה ששימשה כטכנאית אולטרה סאונד והחלה לסבול מתסומנת התעלה הקרפלית בידיה, הוכרה על ידי בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב כנפגעת עבודה.

התובעת, בשנות החמישים לחייה, עבדה במשך 15 שנים בבית חולים במרכז הארץ, טענה כי במהלך עבודתה הופעל לחץ ממושך על עצבי הידיים, דבר שגרם לנזק מצטבר בידיה. בהסכמת הצדדים מונה אורטופד מומחה, אשר קבע כי קיים קשר סיבתי רפואי בין תנאי עבודתה של התובעת לבין הפגיעה בידיה. על רקע חוות הדעת אישרו בביטוח לאומי את תביעת התובעת; בית הדין קיבל את טענתה וקבע שתסמונת התעלה הקרפלית שבה לקתה בידיה מהווה פגיעה בעבודה לפי תורת המיקרוטראומה, שמשמעותה הכרה בפגיעה שנגרמה כתוצאה מאירועים מתמשכים להבדיל מאירוע חד פעמי.

לדברי עו"ד רומי הוניג, ממשרד עורכי דין לביא&הוניג העוסק בתביעות נגד המוסד לביטוח לאומי, ושייצגה את התובעת "משמעות פסק הדין היא שהתובעת תהיה זכאית לעמוד בפני ועדה רפואית, אשר תקבע את דרגת נכותה והיא תהיה זכאית לפיצוי, בהתאם לשכרה ובהתאם לשיעור הנכות שייקבע".

לדבריה, עד כה הכירו בתי הדין לעבודה בתסמונת התעלה הקפרלית כ"פגיעה בעבודה" בבעלי מקצועות כגון קלדניות, רופאי שיניים, טכנאי שיניים, מוסכניקים וחשמלאים בעיקר. כעת, עם הינתן פסק הדין נפתח חלון לטכנאי אולטרסאונד לתבוע את המוסד לביטוח הלאומי בגין פגיעה בידיהם.

בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום