נאיה דרים פלוס: מסוכן לשימוש

(0)
לדרג

נערה שהשתמשה בתכשיר ההרזייה "Naya Dream Plus" אושפזה. משרד הבריאות: מדובר בתכשיר אסור לשימוש המכיל את החומר המסוכן סיבוטראמין

מאת: מערכת zap doctors

נערה אושפזה לאחר שנטלה את תוסף התזונה "Naya Dream Plus" ("נאיה דרים פלוס") המיועד להרזייה. בעקבות המקרה, המוצר נבדק במעבדות משרד הבריאות ונמצא כי הוא מכיל חומר פעיל תרופתי בשם סיבוטראמין (Sibutramine). חומר זה אסור לשווק בישראל ובמדינות נוספות בעולם. מדובר בחומר הפועל במערכת העצבים המרכזית במוח, מעלה את הסיכוי ללקות בהתקף לב, שבץ, וגורם לתופעות לוואי רבות כגון, עליה בלחץ הדם, עליה בדופק, כאבי ראש, עצבנות, בעיות שינה, שינויים במצב רוח, חרדה, עצירות, ועוד'. הסיכוי לפתח תופעות לוואי חמורות גובר באוכלוסייה בסיכון גבוה (כגון, עם היסטוריה של מחלת לב כלילית, הפרעות קצב הלב, שבץ ואי-ספיקת לב). בנוסף, סיבוטראמין עלול לגרום לאינטראקציה בין-תרופתיות.

נכתב על גבי המוצר כי הינו תכשיר טבעי , אך כאמור בבדיקות מעבדה נמצא כי הוא מכיל חומרים פעילים, המסוכנים לבריאות הציבור. ככל הנראה, התכשיר מיובא באופן אישי לארץ או משווק באמצעות אתרי אינטרנט מחו"ל.

משרד הבריאות שב ומזהיר בפני רכישה של תוספי תזונה או תרופות במקומות שאינם מורשים.

במקרים של חשד לזיוף של תוספי תזונה ותרופות ניתן לפנות למחלקה למאבק בפשיעה פרמצבטית באגף לאכיפה ופיקוח של משרד הבריאות: modin@moh.health.gov.il.

בואו לדבר על זה בפורום תופעות לוואי בטיפול התרופתי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום