לא הצטננות, אלא זיהום בלב

(0)
לדרג

גבר בן כ-50 אושפז וטופל בבי"ח כרמל עם זיהום נדיר במסתם הלב, המכונה אנדוקרדיטיס. רק בנס תפסו את המחלה בזמן, הוא חשב שמדובר במחלת חורף

מאת: מערכת zap doctors

תושב הקריות חשב שזו הצטננות, אבל מאוחר יותר התברר שמדובר באנדוקרדיטיס - זיהום על מסתם הלב. "אני שמח שהצלחנו לאתר את המחלה ברגע האחרון, ולהציל אותו", אומר מנהל המחלקה הפנימית בכרמל שטיפל בו, ד"ר סמיר קאסם.

לפני כחודשיים הרגיש תושב קרית אתא בן 50, כי החום בגופו עולה. הוא ניגש לקופת החולים קיבל אקמול והמשיך לעבוד. "חשבנו שזאת סתם התקררות, מספרת אישתו, אחרי כמה ימים כשהחום לא ירד הם פנו לבית החולים ואושפזנו".

"חשדנו בזיהום ולקחנו תרביות דם, אחרי שקיבלנו תשובה חיובית התחלנו בטיפול אנטיביוטי ושלחנו את המטופל לאקו לב", מסביר ד"ר קאסם. אקו הלב הדגים פגיעה קשה במסתם הלב כתוצאה מחיידק שכרסם והרס את המסתם האאורטלי.

האיש נשלח בדחיפות למחלקה לניתוחי לב וחזה בניהולו של ד"ר ארז שרוני, שם בניתוח לב פתוח החליפו לו הרופאים את המסתם שנפגע אנושות והחליפו גם את שורש אבי העורקים בשתל חלופי .

"מחלת האנדו-קארדיטיס הפוגעת במסתמי הלב היא מחלה קטלנית, וללא אבחון וטיפול מהיר, החולה יכול למות תוך מספר ימים" מסביר ד"ר קאסם. המחלה פוגעת בשלושה מתוך כל 10,000 איש. אהוד הגיע לכרמל ממש בדקה ה-90 ואני שמח שהצלחנו לזהות את החיידק ובטיפול מהיר ומשולב הצלחנו להציל אותו".

ד"ר קאסם: "למרות שהמחלקה בתפוסה מלאה כמעט תמיד, אנחנו עושים הכל כדי לקצר את זמן השהייה של המאושפזים כדי למנוע סיבוכים וזיהומים, וזאת מבלי לפגוע באיכות הטיפול המקצועי".

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום