תרופה חדשה לטיפול באיידס בישראל - סטריבילד

(0)
לדרג

סטריבילד משלבת את 4 התרופות המיועדות לטיפול במחלה בכדור בודד ומבטיחה פחות תופעות לוודאי. על פי הערכות, בישראל חיים יותר מ-8,000 נשאי HIV. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

סטריבילד (Stribild), תרופה חדשה של חברת Gilead Sciences לטיפול בנגיף HIV (איידס) משווקת בימים אלו בישראל. על פי ההערכות משרד הבריאות, בישראל חיים כיום יותר מ-8,000 נשאים של נגיף HIV שגורם למחלת האיידס. בשנה שעברה התגלו בישראל 495 נשאים חדשים, מספר זהה לשנת 2012 והנתון השני הגבוה אי פעם.

בתרופה החדשה נעשה שילוב בין 4 התרופות המיועדות לטיפול במחלה בכדור אחד הנלקח פעם ביום. התרופה מפחיתה משמעותית את רמת HIV בדם ובמקביל מעלה את כמות תאי ה-CD4, תאי דם לבנים שנחוצים לשם הפעלת המערכת החיסונית וויסותה. כ-90% מהמטופלים שנוטלים סטריבילד מראים כמויות בלתי נראות של נוכחות הנגיף בדמם לאחר 48 שבועות.

סטריבילד היא גרסה מתקדמת יותר של אטריפלה (Atripla), תרופה אשר הוצגה לאחרונה ברשת CNN כאחת מעשר התגליות הרפואיות החשובות בעשור האחרון, והיא בעלת פרופיל תופעות הלוואי הנמוך ביותר מבין כל התרופות לטיפול במחלה בכדור בודד, דבר המסייע בשמירה על איכות החיים של נשאי וירוס HIV.

לדברי ד"ר דניאל אלבירט, רופא בכיר במרפאת האיידס במרכז הרפואי קפלן, "סטריבילד מהווה תוספת חשובה לאפשרויות הטיפול בנשאי HIV בישראל. בדומה לטיפולים מהדור החדש כנגד הנגיף המאפשרים טיפול בכדור בודד ליום או מספר קטן של כדורים, סטריבילד היא דוגמה לטיפול תרופתי בכדור בודד ביום המקל על הנשא להתמיד בטיפול למשך זמן ובכך לשמור על בריאותו.

בנוסף, בדומה לתרופות החדשות, מדובר בתרופה עם פרופיל תופעות לוואי מתון ביותר שנותנת פתרונות לטווח המיידי וגם נלחמת בנגיף ומטיבה עם הנשאים לטווח הארוך. אין ספק שעולם הרפואה עבר כברת דרך ארוכה מאז פיתוח קוקטייל התרופות הראשון לטיפול במחלה באמצע שנות התשעים. קשה להאמין שעד לפני פחות משני עשורים נשאים נאלצו לקחת לעתים כ-18 כדורים ביום, שלוש או ארבע פעמים ביום, ולסבול ממגוון תופעות לוואי קשות".

מאז גילוי מחלת האיידס בתחילת שנות השמונים יותר מ-25 מיליון בני אדם מתו מהמחלה ברחבי העולם ועוד עשרות מיליונים נדבקו בנגיף. בזכות הטיפולים התרופתיים שפותחו בשני העשורים האחרונים, הפך האיידס ממחלה סופנית למחלה כרונית, ונשאי נגיף ה-HIV יכולים לחיות שנים ארוכות ללא הופעת סימני המחלה.

סטריבילד אושרה על ידי מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) לפני כשנתיים. היא כלולה בסל התרופות ובכל קופות החולים עבור נשאי HIV ומשווקת בארץ על ידי חברת ניאופרם.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום