משלמים יותר על ביטוחי בריאות

(0)
לדרג

ב-2013 שילמה משפחה ישראלית 258 שקלים יותר על ביטוח משלים, עלייה של כ-8% יחסית לשנה הקודמת; גרמן: נגביל ניתוחים פרטיים ונעביר רפורמה בביטוחים

מאת: מערכת zap doctors

מוציאים יותר על בריאות. ההוצאה של משקי הבית על ביטוחי בריאות (של הקופה ודרך חברות הביטוח) עלתה בשנת 2013 בכ-8.5% זאת לעומת גידול של 4% בשאר הסעיפים בתחום הבריאות, כך עולה מנתוני משרד הבריאות המתפרסמים היום (א').

החישוב כולל ביטוחי בריאות פרטיים וכן את השב"ן (שירותי בריאות נוספים) של קופות החולים, ומסתכם בתוספת של 21.5 שקלים בממוצע בחודש ו-258 שקלים לשנה. ברמה הלאומית, של כלל המבוטחים, המשמעות היא גידול של כ-800 מיליון שקלים בהוצאה על ביטוחי בריאות בשנת 2013.

בנוסף, מכלל ההוצאות שיש למשפחה ישראלית, ההוצאה על ביטוחי בריאות עברה לראשונה את רף 2% מכלל ההוצאות של משקי הבית ועלתה ל-35.8% מההוצאות על בריאות (לעומת 34.6% בשנת 2012). רכיב ההוצאה על ביטוחי בריאות הוא הגבוה ביותר בהוצאות משקי הבית על בריאות. סעיפי ההוצאה הנוספים הם טיפולי שיניים, משקפיים, תרופות והוצאות נוספות.

שרת הבריאות, יעל גרמן, התייחסה לנתונים ואמרה כי מדובר ב"עלייה תלולה וחסרת הצדקה בהוצאות משקי הבית על ביטוחי הבריאות. הוצאה זו קשורה קשר הדוק לעלייה בניתוחים במגזר הפרטי ומזינה אותה".

לדבריה, רק טיפול משולב במסגרתו נגביל את העלייה בניתוחים פרטיים ונעביר רפורמה בביטוחי הבריאות תביא להורדת יוקר הבריאות של המשפחות במדינה ועמה להורדת יוקר המחיה. "חשוב ביותר להעביר את חוק ההסדרים ועמו את הגבלת הגידול הלא מרוסן של השימוש בביטוחים פרטיים ובניתוחים פרטיים".

להוסיף מיטות, לקצר תורים

יו"ר האגודה לזכויות החולה, שמוליק בן יעקב מסר בתגובה כי "העלייה בשיעור ביטוחי הבריאות הפרטיים מצטרפת לתמונת המצב העגומה של מערכת הבריאות הציבורית, שמקבל שיקוף בדו"ח בנק ישראל על ההשקעה החסרה בתשתיות מערכת הבריאות ומעלה ממצאים חמורים ומדאיגים באשר לעתידה של הרפואה הציבורית. מחסור זה בתשתיות, ובמיטות אשפוז והצפיפות הבלתי נסבלת בתי החולים, לצד תורי המתנה ארוכים לניתוחים ושירותים שונים, מביאים את החולים בשנים האחרונות לחיפוש חלופות במערכת הפרטית, וזו ממשיכה לגדול ולצבור כוח ולגיטימציה. החולים שידם אינה משגת נותרים במצב זה ללא מענה לבעיותיהם. אנו קוראים לממשלה לפעול באופן מיידי לשינוי סדר עדיפויות, ולהוסיף תקציבים משמעותיים לשיפור התשתיות, לפעול להוספת מיטות אשפוז וקיצור תורי ההמתנה, אשר יביאו מאליהם לקיטון בביקוש לרפואה הפרטית".



בואו לדבר על זה בפורום זכויות מבוטחים בביטוח בריאות וסיעוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום