בקרוב: מענק לידה משבוע 22

(0)
לדרג

אושר בקריאה טרומית: מענק לידה על "לידה שקטה", ינתן החל משבוע 22. "זוהי לידה לכל דבר, והתיקון לחוק יאפשר לנשים תמיכה ראויה"

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: הריון, לידה והגיל הרך

מענק לידה יינתן גם לאמהות שילדו עובר מת, החל משבוע 22 להריונן, כך לפי הצעה לתיקון חוק הביטוח הלאומי, במטרה להרחיב את הזכאות לביטוח אמהות. ההצעה אושרה אתמול (ד) במליאת הכנסת בקריאה טרומית.

ההצעה של ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) ואחרים, מבקשת לשנות את ההגדרה "לידה" בסעיף 39 לחוק הביטוח הלאומי, התשנ"ה-1995, כך שתכלול גם לידה שהתרחשה אחרי 22 שבועות של הריון, במקום 26 שבועות הקבועים כיום. מטרת ההצעה לאפשר לנשים שעברו "לידה שקטה" לקבל את הזכאויות המוקנות מכוח החוק.

"המוסד לביטוח לאומי מעניק על פי חוק מענק לידה ודמי לידה לאישה היולדת, ובכך מאפשר ליולדת תקופת התאוששות לאחר חוויית הלידה. למרבה הצער, ישנם מקרים בהם נשים יולדות ולד מת, תרחיש העלול לקרות לאורך כל חודשי ההריון המתקדמים, והמכונה 'לידה שקטה'", נכתב בדברי ההסבר לחוק.

סעיף זה קובע כי "לידה שקטה" תיחשב רק לאחר עשרים ושישה שבועות של הריון ואולם בפועל, לידות מתרחשות כבר מהשבוע העשרים ושניים. התוצאה של פער זה בין החוק עלי ספר לבין הפרקטיקה הרפואית היא כי ישנן נשים היולדות בין השבועות 22-25 להריונן לידה שקטה, אך הן אינן זכאיות כלל לביטוח אמהות על כל המשתמע מכך. על אף הקושי העצום הכרוך בחוויית הלידה השקטה, במישור הפיזי ובמישור הנפשי, נשים אלו אינן מקבלות ימי חופשה להתאוששות, ואינן מקבלות תחליף שכר לתקופת ההתאוששות שבה הן נעדרות מהעבודה.

ח"כ לביא: "הצעת החוק הזו עוסקת בנושא שלא מדברים עליו. לידה שקטה היא לידה רגילה על כל מה שמשתמע והתיקון לחוק הזה יאפשר לנשים לקבל את תמיכה הראויה".

41 ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תועבר לוועדת העבודה והרווחה להכנתה לקריאה ראשונה

בואו לדבר על זה בפורום אובדן הריון -תמיכה ליווי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום