זהירות, וירוס D-68 הגיע לישראל

(0)
לדרג

נגיף חדש שפוגע קשות בדרכי נשימה של ילדים, וייתכן שאף מוביל לשיתוק, הגיע לישראל. מזכ"ל איגוד רופאי הילדים: מדובר בשני ילדים, אבל אולי יש עוד

מאת: יאנה גימפלביץ'

שני ילדים בני פחות מעשר מאושפזים כיום בבית חולים שיבא תל השומר, כשהם סובלים ממה שמכונה וירוס D-68, כך נחשף היום (ב') ב"ידיעות אחרונות". זוהי הפעם הראשונה שבה מתגלה הווירוס בישראל, ובכך מייבא איתו מאמריקה גם חשש גדול - משום שלמחלה אין עדיין חיסון או טיפול.

בארה"ב ובקנדה כבר דווח על יותר מאלף ילדים שאושפזו עם תופעות קשות בדרכי הנשימה. מדובר בנגיף של מערכת הנשימה, הגורם לתופעות דמויות שפעת כמו חום, שיעול, נזלת, כאבי שרירים, אך יכול לגרום לתופעות חמורות יותר, לקוצר נשימה, אי ספיקה נשימתית ומצבים נוספים המחייבים אשפוז.

לדברי ד"ר צחי גרוסמן, מזכ"ל איגוד רופאי הילדים, קיימים דיווחים על כך הנגיף עלול לגרום לשיתוף בגפיים התחתונות. אמנם רוב הילדים שיידבקו יחלו בצורה קלה, אך החשש הוא למי שיסבול מתופעות הלוואי הקשות יותר. הילדים שנמצאים בסיכון הם בעלי היסטוריה של בעיות בדרכי הנשימה, חולי אסתמה, ברונכיט וכדומה. כל אלה צריכים להקפיד על הטיפול השגרתי מתוך תקווה שמצב ריאות תקין ימנע סיבוכים.

כיצד נדבקים? איך נצמצם את הסיכון לחלות?

"הווירוס מתפשט בדרכי נשימה, בדומה לשפעת ולנגיפים אחרים. הוא עובר בשיעול ובהתעטשות. ההמלצות למניעת הדבקה - בדומה להמלצות לשאר מחלות החורף - לכסות את הפה בזמן ההתעטשות, להשתעל לתוך מרפק ולשמור על הגיינת הידיים".

להיכנס לפאניקה? האם יש סכנה אמיתית בישראל?

"ערנות וחרדה הם שני צדדים של אותו מטבע. ניתן לצפות עלייה בפניות של הורים לרופאים, החשש לגמרי ברור, שכן אין דרך למגר את הנגיף. בארץ אמנם מדובר בשני ילדים, אך אין לנו מושג אם יש מעבר, קנה המידה שונה מאוד אצלנו לעומת ארה"ב. אני לא יודע מה יהיו ממדי ההתפשטות, אבל זה לא מבשר טובות. נצטרך לראות ולעקוב".

בואו לדבר על זה בפורום מחלות זיהומיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום