בלי ניתוח: פנים צעירות וחלקות

(0)
לדרג

השנים מתחילות לתת סימנים וקמטים בעור הפנים? ייתכן כי ניתן להימנע מניתוח בעזרת חוטים, פילינגים, הזרקת בוטוקס ומילוי באמצעות חומצה היאלורונית

רופא מנתח פלסטי ,מומחה לכירורגיה פלסטית
053-7932273 (מספר מקשר)

ניתוח מתיחת פנים הוא הפתרון האידיאלי לקבלת מראה צעיר וניצחון (אמנם חלקי וזמני) על תהליך ההזדקנות הבלתי נמנע. אולם, במקרים מסוימים, ניתן ליהנות מעור צעיר, חלק, רענן ונטול קמטים - גם ללא שימוש בסכין המנתחים. חדשות לבקרים מתפתחים טיפולי פנים, טכניקות ושיטות להצערת הפנים ללא ניתוח. איזה טכניקות קיימות? מהן אפשרויות הטיפול? האם זה עובד ולמי זה יכול להתאים?

האם אפשר להצעיר את עור הפנים ללא ניתוח מתיחת פנים?

במקרים מסוימים - בהחלט כן. ישנן היום טכניקות חדישות וטיפולי פנים יעילים, היכולים בהחלט לסייע בהחלקת קמטים, בריענון העור, בשיפור מראה הפנים - וכל אלה תורמים לקבלת חזות מרשימה, צעירה ורעננה.

איך ניתן לדעת האם הטיפולים הלא ניתוחיים יסייעו או לא?

פגעי הזמן ואורח החיים גובים מחיר יקר מעור הפנים והצוואר שלנו. חשיפה לשמש, עישון, שינויי משקל תכופים, השפעות גנטיות וכוח המשיכה - כל אלה ועוד - גורמים לתהליכי ההזדקנות להתרחש ולתת אותותיהם בפנינו. הנזקים שניכרים בעור הפנים הם רבים ומגוונים וניתן לחלקם לשתי קבוצות; האחת, נזקים שטחיים והשנייה, נזקים "רציניים" יותר.

הנזקים השטחיים כוללים קמטוטים, קמטים, כתמים ומראה עור דהוי, יבש וזקן. הנזקים הרציניים יותר כוללים צניחה של עור הפנים, טשטוש קו הלסת, קמטים רבים ועמוקים, צניחת גבות, דלדול שומן תת עורי, דלדול עצם, צניחת לחיים, שינויים מבניים בפנים, דיקוק העור שנעשה פחות אלסטי וגמיש, גלישת שומן לכיוון הצוואר, קמטים בצוואר, "סנטר כפול", הופעת מיתר או שניים בצוואר ועוד.

מי שרוצה לדעת האם יוכל להסתפק בטיפולים לא ניתוחיים צריך לבחון את כמות ודרגת הנזקים בפניו. כאשר מתחילים בטיפולי פנים בגיל צעיר, כשהנזקים הקיימים הם שטחיים, בהחלט ניתן לטפל בהם ואף להביא להעלמתם. כל עוד מדובר בנזקים שטחיים, זה בהחלט אפשרי. אם הנזקים כבר נראים לעין והחלה צניחה ותהליך ההזדקנות עבר ל"שלב הבא", אין דרך אחרת, מלבד ניתוח מתיחת פנים, כדי "לנצח בקרב". אבל כל עוד זה לא קרה, יש היום מענה טוב לטיפול בנזקים השטחיים; ולא רק שהטיפולים השונים הקיימים כיום מסייעים להצערת הפנים ולשיפור המראה, תוך תיקון הנזקים הללו, אלא הם גם מונעים נזק עתידי, מעכבים את תהליך ההזדקנות ודוחים בכמה שנים טובות את היווצרות הנזקים הרציניים יותר.

אז חשוב להתחיל מוקדם?

כן. בהחלט. אם משקיעים בטיפולי פנים כבר מגיל 30, עוד לפני שתהליך ההזדקנות נותן אותותיו באופן ברור, משיגים יתרון משמעותי במלחמה על הצערת הפנים. המשמעות היא טיפולי פנים תכופים, הזרקות בוטוקס, עוד לפני שנחרת הקמט, מילויים עוד לפני ש"ברח" כל השומן ותחזוקה תכופה וחשובה של עור הפנים.

איזה טיפולים להצערת הפנים קיימים, מלבד ניתוח מתיחת פנים?

מתיחת פנים בעזרת חוטים; פיליניגים למיניהם; הזרקות בוטוקס ומילויים בהזרקות.

מהי מתיחת פנים באמצעות חוטים - ועד כמה זה יעיל?

זהו הליך שמבוצע ללא הרדמה ובמהלכו מותח המטפל חלקים שונים של עור הפנים באמצעות חוטים, הממוקמים מתחת לעור. זוהי טכניקה טיפולית חדשה יחסית, שכנראה נכון לה עתיד ורוד, אבל בשלב זה של קיומה, היא איננה סופר מוצלחת. לאחר שצברתי ניסיון רב ביישומה, אינני ממליץ עליה, משום שתוצאותיה זמניות בלבד. אבל למרות חוסר שביעות רצוני כיום, אני מאד מעודד, משום שאני יודע שכל הזמן משפרים את הטכניקה הזו ועובדים על פתרונות שיביאו להתייעלות השיטה, שאין להתעלם מיתרונותיה: החוטים עשויים מחומרים ידידותיים וההליך מבוצע ללא הרדמה. אני מעז לנחש שבעתיד טכניקה זו, בגרסתה המשופרת, תהיה סופר יעילה ומאוד נפוצה.

מה זה פילינג ולמה הוא מסייע?

פילינג הוא תהליך טיפולי שגורם לחידוש עור הפנים. ישנם פילינגים כימיים הכוללים שימוש בחומרים כימיים שגורמים לתהליך קילוף וחידוש העור ופילינג באמצעות לייזר. לכל סוג פילינג יתרונות וחסרונות וכולם מניעים את אותו התהליך - גרימת טראומה לעור שמתקלף ומתחדש יחסית מהר, כשלאחר התחדשותו הוא רענן, צעיר וזוהר יותר. בתהליך ההזדקנות, הסיבים האלסטיים של העור (סיבי קולגן) מאבדים מיעילותם ועוברים שינויים מבניים.

בעור "החדש" שנוצר אחרי השיקום מהפילינג, מבנה הסיבים טוב ונשאר כך למשך זמן מה. פילינג מסייע למלחמה בכתמים (כתמי שמש, כתמי גיל), קמטוטים וחוסר חיוניות של העור. שילוב הפילינג עם שיוף מיטיב את התוצאה. זהו טיפול מוצלח במקרים האלה, אבל יש להתאים את הטיפול למטופלת ולבחור במטפל בעל ידע וניסיון בתחום.

מהן הזרקות בוטוקס ולמה הן מסייעות?

בוטוקס הוא חומר המבוסס על רעלן בשם "בוטולינום". במסגרת הטיפול, מזריקים כמות מזערית של רעלן זה לשריר ומפסיקים למשך זמן מה את פעילותו. באזורים מסוימים בפנים, שרירי ההבעה יוצרים קמט. כאשר השריר "קפוא", הקמט לא נוצר וכך מתקבל מראה חלק. הקמט לא נראה וגם לא נחרת יותר ויותר עמוק, כל זמן שהוא חלק. הקמטים ש"מוחלקים" בעזרת הבוטוקס הם הקמטים הרוחביים במצח, קמטים אורכיים בין העיניים, קמטוטים בצדי העיניים וכדומה.

הזרקת הבוטוקס מאוד יעילה ומטשטשת את הקמט באופן משמעותי. לרוב, השפעת ההזרקה נמשכת בין שלושה חודשים לחצי שנה, אז יש לחדש את הטיפול ולבצע הזרקה נוספת. עם הזמן, לאחר כמה טיפולי בוטוקס, שרירי ההבעה נחלשים ואז יש פחות צורך בהזרקות.

מהי הזרקת חומרי מילוי ולמה היא מסייעת?

כאשר מדברים על חומרי מילוי המוזרקים, שלא במסגרת ניתוח למתיחת פנים, מתכוונים לנגזרות שונות של חומצה היאלורונית. זהו חומר ידידותי לגוף שלא גורם נזק או תופעות לוואי. את החומר מזריקים למקומות בהם השומן ברח, גלש, או התדלדל, למקומות בהם, נוכח דלדול שומן תת עורי ועצם, נעשו שינויים מבניים או נוצרו קמטים משמעותיים. חומר המילוי ממלא את האזור המדולל ותורם למראה חלק, מלא ובעל מבנה יפה. את חומרי המילוי נהוג להזריק בצדי הפה, כדי לטשטש את קמטי ההבעה האורכיים; באזור הרקות שהופך מקמור לקעור, לאורך קו הלסת שמיטשטש ועוד.

לסיכום, אם הנזקים בפנים שטחיים, הם בהחלט ניתנים לתיקון באמצעים לא ניתוחיים. לא כולם חייבים לעבור ניתוח למתיחת פנים כדי להיראות צעירים יותר. הסוד הוא להתעורר בזמן ולהיעזר בטכניקות החדשות הקיימות כדי ליהנות מעוד מספר שנים של מראה צעיר ויפה.

ד"ר אבי וינברג הוא מומחה לכירורגיה פלסטית

סייעה בהכנת הכתבה: נגוהה שפרלינג, כתבת zap doctors

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום