למע' הבריאות חסר 4 מיליארד שקל

(0)
לדרג

כך עולה מדיון בוועדה לביקורת המדינה בכנסת; "על האוצר לסיים את ההסכמים השנתיים, וההסדרים בין הקופות ובתי החולים, כדי שחולים לא יישלחו לטיפול רחוק מבתיהם"

מאת: מערכת zap doctors

שרת הבריאות יעל גרמן ומנכ"ל משרדה פרופ' ארנון אפק הודיעו אתמול (ג') בדיון בוועדה לביקורת המדינה בכנסת כי לתקציב הבריאות יתווספו 3 מיליארד שקלים, 1.7 בגידול הטבעי של התקציב והתחייבויות-המשך וכמיליארד שקלים לשלוש השנים הקרובות עבור קיצור תורים. יו"ר הוועדה, ח"כ אמנון כהן (ש"ס) הדגיש כי גם לאחר התוספת, עדיין יחסרו למערכת הבריאות כ-4 מיליארד שקלים.

בדיון בנושא דו"ח מבקר המדינה על הרפואה הפרטית ומסקנות ועדת גרמן אמר כי יש לקדם את המערכת הרפואה הציבורית כדי שהאזרחים יעדיפו אותה על פני זו הפרטית. "בתי חולים שטרם הסדירו את יחסיהם מול קופות החולים שולחים החולים לבית חולים רחוק יותר, והדבר פוגע בבריאותם ואיכות חייהם. על האוצר לסיים את ההסכמים השנתיים, וההסדרים בין הקופות ובתי החולים".

שרת הבריאות אמרה בדיון כי הפתרון למצוקת התורים הוא משולב, מצד אחד הזרמת משאבים למערכת הבריאות הציבורית ותוכנית לאומית לקיצור תורים בבתי החולים הציבוריים, ומצד שני ריסון המערכת הפרטית והשארת הרופאים במסגרת הציבורית. "קיים חוסר שוויון עמוק ובעייתי בין המערכת הציבורית לפרטית: בתי החולים הציבוריים מטפלים בפצועי מלחמה, בנפגעי תאונות דרכים ובמקרי חירום - לא כך המערכת הפרטית.

בהתייחס לטענות לגבי הכפל הביטוחי הקיים בין השבן לחברות הביטוח הפרטיות, אמרה גרמן כי לא ייתכן שחולים ישלמו על שניים ושלושה ביטוחים פרטיים, ובכך יתרמו להסטת חולים ורופאים מבתי החולים הציבוריים לטובת הפרטיים. הגיע הזמן לתקן עוול של שנים וליצור איזון הגיוני בתוך המערכת לטובת הציבור". מנכ"ל משרד הבריאות הוסיף כי "חיזוק המערכת הציבורית יתבצע רק על ידי תוספת משאבים, כפי שעשינו בוועדת גרמן והגבלת הגידול ברפואה הפרטית. כך בתי החולים הפרטיים יוכלו להפנות משאבים להספקת שירותים ציבוריים לטובת כלל האזרחים, ולא רק למי שיכול להרשות לעצמו".

מנהל תה"ש: אין מחשבה נכונה והסתכלות כוללת

ד"ר רפי ביאר מנהל המרכז הרפואי רמב"ם הדגיש כי "מערכת הבריאות הציבורית מורעבת תקציבית, תקציב הקניות שלה מוגבל ומכריח את בתי החולים להיכנס לגירעון. קודם כל אנו מחויבים לחולה ולא לתקציב"; ואילו פרופ' זאב רוטשטיין, מנהל המרכז הרפואי שיבא תל השומר אמר כי הוא "מעריך את כוונתה הטובה של השרה, כי היא טרם למדה את הציניות שבמערכת הבריאות. גירעון מערכת הבריאות הציבורית עבר את 800 מיליון שקלים, התורים מתארכים, אין קניית ציוד חדש, נדחות משימות שאינן דחופות, אין מחשבה נכונה ואין הסתכלות כוללת".

יו"ר האגודה לזכויות החולה, שמואל בן יעקב, קרא למשרד הבריאות לשנות את הסדרי הבחירה, כך שכל שיוני מטעם הקופה יהיה חייב להיות מאושר על ידו, ואילו נציג קופ"ח מכבי, עידו הדרי הזהיר כי גירעון הקופות ב 2014 יאמיר לכ-3 מיליארד שקלים. "הצמצום יגרום לפגיעה בשירות לחולים כמשכורות לרופאים, קניית ציוד, והפסקת תשלומים לספקים. איננו יודעים מה התקציב המיועד לנו לשנה זו, ואנו מקווים כי נסיימהב 300 מיליון שקלים גירעון בלבד".

ח"כ מיקי רוזנטל (העבודה) הוסיף כי "קופות החולים השתפרו מאד בשנים האחרונות, אך שיטת האוצר מובנית מראש לתת תקציב חסר ולגרום לקופות להתחנן כל השנה ומדי שנה". מבקר המדינה, יוסף שפירא הוסיף בדיון כי "עוד לפני פרוץ המשבר במרכז הרפואי 'הדסה' התרעתי בפני שרת הבריאות על הצורך הדחוף לפעול בנושא".

בואו לדבר על זה בפורום ביטוח משלים - כללית מושלם, מכבי זהב ועוד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום