בין הפרעות שינה לכאב ברכיים

(0)
לדרג

מה הקשר בין הפרעות שינה לכאב ודיכאון אצל הסובלים אוסטיאוארתריטיס של הברכיים? חולים שלא ישנים טוב חשים יותר מוגבלים

מאת: מערכת zap doctors

ממצאי מחקר חדש תומכים בקשר בין הפרעות שינה לכאב ודיכאון בחולים עם אוסטיאוארתריטיס של הברכיים, כאשר הפרעת שינה מנבאת עלייה במוגבלות ודיכאון בעתיד, גם בלי עלייה בחומרת הכאב.

ברקע למחקר, שפורסם לאחרונה בכתב העת Arthritis Care & Research, מסבירים החוקרים כי ידוע כי כאב מוביל להפרעות שינה, אך למרות זאת הם הראשונים שהציעו כי הפרעות שינה עלולות להוביל להידרדרות תפקודית.

במחקר השתתפו 367 חולים שאובחנו עם אוסטיאוארתריטיס של הברכיים. המשתתפים השלימו שאלונים בדואר, שכללו 31 מצבים רפואיים, שאלות סובייקטיביות בנוגע למצב הבריאות, מדדים להערכת דיכאון וכאב וכן מדדים להערכת מוגבלות בתפקוד. הערכת מצב השינה התבססה שאלה יחידה בנוגע לקשיי שינה. נתוני מעקב במהלך שנה אחת היו זמינים עבור 288 חולים.

מהנתונים עולה קשר בין הפרעת שינה בתחילת הדרך ובין כאב ודיכאון, אך לא זוהה קשר עם מוגבלות. הפרעות שינה החמירו את ההשפעות של כאב על דיכאון, לדוגמה, תסמיני הדיכאון הבולטים ביותר תוארו בחולים עם הפרעות שינה משמעותיות ומדד כאב גבוה מהממוצע.

מהשוואת נתוני המעקב בתחילת הדרך ולאחר שנה אחת עלה קשר בין הפרעת שינה בתחילת הדרך ובין עלייה בדיכאון ומוגבלות, אך לא זוהה קשר עם כאב. על אף התוצאות המבטיחות, קוראים החוקרים להשלים מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר את הנושא.

בואו לדבר על זה בפורום כאבי ברכיים, ירך ושחיקת סחוסים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום