בקרוב? יותר ימי מחלה להורים

(0)
לדרג

אושר לקריאה ראשונה בכנסת: הורים לילד החולה במחלה קשה יוכלו להיעדר מעבודתם עד 90 יום בשנה; הכוונה היא להורי ילדים העוברים דיאליזה ומחלות נוספות

מאת: מערכת zap doctors

הורה לילד החולה במחלה המצריכה טיפול קבוע בדיאליזה, או מחלה קשה אחרת אשר תיקבע על ידי שר הכלכלה, יוכל להיעדר מעבודתו עד 90 ימים בשנה, על חשבון ימי המחלה והחופשה המגיעים לו. כך על פי הצעת חוק שאושרה היום (ב') לקריאה ראשונה על ידי וועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת.

הצעת החוק של חברי הכנסת אורי מקלב (יהדות התורה), יו"ר הוועדה חיים כץ (הליכוד) ואחרים נועדה להרחיב את החוק הקיים המאפשר כיום רק להורים לילדים חולי סרטן להיעדר כך מעבודתם. פירוט המחלות יהיה בכפוף לאישור שר הכלכלה, בהתייעצות עם שרי הבריאות והאוצר ובאישור ועדת הבריאות של הכנסת.

רכזת בעמותה למטופלי דיאליזה, אורלי מיכה, שנכחה בדיון סיפרה כי לעתים נדרשים הורים ללוות את ילדיהם לטיפולים הקשים ארבע פעמים בשבוע למשך ארבע שעות.

ח"כ כץ אמר בדיון כי יפעל לחוקק הקלות נוספות על הורים לילדים עם מחלות קשות. ח"כ מקלב הוסיף: "להיות הורה לילד עם חלה קשה ולעבוד במקביל זאת משימה כמעט בלתי אפשרית. כל שאנחנו מבקשים הוא לאפשר לעובד להשתמש בימי המחלה שצבר".

נציגת איגוד לשכות המסחר, עו"ד סיגל סודאי, קבלה על הנטל הכלכלי שייווצר ויפול על 400 אלף מעסיקים קטנים וזעירים במשק, שיצטרכו להתמודד עם היעדרות עובד למשך 90 יום בשנה. לטענתה, מעסיק כזה ייאלץ לגייס עובד חדש או זמני על מנת למלא את החסר, והציעה כי המדינה תשתתף בתשלום לעובד הנעדר, אך הצעתה לא התקבלה על ידי חברי הוועדה.

נציג משרד האוצר, אורי שיינין, הביע חשש כי "הצעת החוק עלולה להפוך לחרב פיפיות ככל שנשית על מעסיקים עוד ועוד עלויות. אי לכך, ובהיותה של המדינה המעסיק הגדול במשק, יש להוסיף את שר האוצר למערכת ההתייעצויות בקביעת המחלות הקשות בהן נכיר לצורך חוק זה".

בואו לדבר על זה בפורום זכויות רפואיות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום