מחסור בברזל בהריון ואוטיזם

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש, לתינוקות של אמהות שלא צורכות מספיק ברזל בהריון סיכון של פי 5 להפרעות מהספקטרום האוטיסטי; עוד גורמי סיכון: גיל והשמנה

מאת: מערכת zap doctors

שימו לב, צריכה מעטה של ברזל במהלך ההריון עלולה להעלות את הסיכון לאוטיזם. כך לפי תוצאות מחקר חדש, שפורסם לאחרונה בכתב העת American Journal of Epidemiology.

ממצאי המחקר הצביעו על עלייה של פי חמישה בסיכון להפרעות מהספקטרום של אוטיזם בילדים לאמהות שנטלו תוספי ברזל במינון נמוך וגורמי סיכון אחרים, כולל גיל מעל 35 שנים ומחלות מטבוליות דוגמת סוכרת, יתר לחץ דם והשמנה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי שכיחות חסר ברזל נעה סביב 40-50% מהנשים ההרות. לברזל תפקיד חשוב בהתפתחות המוקדמת ובמסלולים עצביים הנפגעים בחולים עם הפרעות מהספקטרום האוטיסטי. במסגרת המחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין צריכת ברזל לסיכון להפרעות מהספקטרום האוטיסטי בילדים שנולדו בקליפורניה ולקחו חלק במחקר מקרה-ביקורת, מבוסס-אוכלוסיה, בשם CHARGE (Childhood Autism Risks from Genetics and the Environment) בין השנים 2003-2009 עם אבחון של הפרעות מהספקטרום של אוטיזם (520 חולים) או התפתחות תקינה (346 ילדים).

המינון היומי של צריכת ברזל על ידי האם נקבע על בסיס תדירות, מינון וסוג התוספים והדגנים בכל חודש, החל משלושה חודשים לפני ההריון ועד לתום ההריון ובמהלך ההנקה.

אמהות בקבוצת הבדיקה דיווחו בשכיחות נמוכה יותר על נטילת תוספי ברזל במהלך תקופה זו, עם ריכוז יומי ממוצע נמוך יותר של ברזל, בהשוואה לאמהות בקבוצת הביקורת. בחמישון העליון של צריכת ברזל במהלך תקופה זו תועד סיכון מופחת להפרעות מהספקטרום האוטיסטי, בהשוואה לחמישון התחתון, בעיקר במהלך הנקה.

החוקרים מדווחים על קשר משמעותי בין צריכת ברזל נמוכה לגיל אמהי מתקדם והפרעות מטבוליות; בנוכחות שני אלו נרשמה עלייה של פי חמישה בסיכון להפרעות מהספקטרום של אוטיזם. הם קוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת הקשר בין צריכת תוספי ברזל ובין הסיכון להפרעות מהספקטרום של אוטיזם, במטרה לפתח גישות למניעת הפרעות התפתחות אלו.

בואו לדבר על זה בפורום תזונה בהריון - תוספי תזונה בהריון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום