דיאטה וטרשת נפוצה: אין קשר

(0)
לדרג

במחקר מקיף לא נמצא קשר ישיר בין איכות התזונה לסיכון להתפתחות טרשת נפוצה במבוגרים, אך לא ניתן לקבוע דבר אודות הרגלי התזונה במתבגרים

מאת: מערכת zap doctors

האם לדיאטה השפעה על טרשת נפוצה? במחקר ראשון מסוגו להערכת דפוסי תזונה והסיכון לטרשת נפוצה, לא הצליחו החוקרים לזהות קשר בין תזונה בריאה להפחתת הסיכון להתפתחות טרשת נפוצה.

במסגרת המחקר, שהוצג במהלך כנסACTRIMS/ECTRIMS (Joint American and European Committees for Treatment and Research in Multiple Sclerosis), בחנו החוקרים את הנתונים אודות הרגלי התזונה של יותר מ-185 אלף נשים שהיו במעקב במשך למעלה מ-20 שנים, במהלכן תועדו 480 מקרים של טרשת נפוצה. הנשים מילאו שאלוני תזונה כל ארבע שנים.

על סמך הנתונים מהשאלונים חישבו החוקרים מדדים שונים של תזונה נכונה וכן סיווגו את הרגלי התזונה לשני סוגי דיאטות מרכזיות: דיאטה מערבית (עתירת בשר אדום, סוכר ודגנים מעובדים) או דיאטה מתונה (עתירת ירקות, פירות, דגים, עופות וחיטה מלאה).

מהתוצאות עולה כי אין עדות לקשר הפוך בין תזונה בריאה לסיכון להתפתחות טרשת נפוצה.

החוקרים מציינים כי המחקר התמקד רק במבוגרים, כאשר גיל המשתתף הצעיר ביותר במחקר עמד על 25. כל שניתן לקבוע על סמך ממצאי המחקר הוא שאין קשר ישיר בין איכות התזונה ובין הסיכון להתפתחות טרשת נפוצה במבוגרים, אך לא ניתן לקבוע דבר אודות הרגלי התזונה במתבגרים והסיכון לטרשת נפוצה. ייתכן כי שנות ההתבגרות הן חלון זמן קריטי, אך המחקר הנוכחי אינו מספק מענה לשאלה זו, והם קוראים להשלים מחקרים נוספים להערכת סוגיה זו.

בואו לדבר על זה בפורום טרשת נפוצה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום