שנת לילה מסייעת ללימוד מוטורי

(0)
לדרג

תשנו על זה: מחקר חדש מגלה על חשיבותה של השינה בלימוד פעילות מוטורית חדשה; אם אתם רוצים ללמוד לנגן או לשחק טניס - כדי לבדוק את ההצלחה בבוקר למחרת

מאת: מערכת zap doctors

שנת לילה טובה מובילה למיצוק טוב יותר של פעילות מוטורית חדשה שנלמדה, בהשוואה לביצוע חוזר של אותה משימה ללא שינה קודם לכן; כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסם לאחרונה בכתב העת NeuroImage.

במסגרת המחקר ביקשו החוקרים להשוות את השינויים בתהליכים הקשורים בתהליכי מיצוק זיכרון מוטורי בשתי קבוצות מבוגרים צעירים. חלק מ-24 המשתתפים בגילאי 19-30 שנים, לא התנסו קודם לכן בניגון על כלי מוזיקה, ולמדו רצף תנועות אצבעות חדש, בדומה לניגון על פסנתר.

קבוצה אחת ביצעה את המשימה בערב ונבחנה שוב בבוקר למחרת, בעוד שהקבוצה השנייה ביצעה את אותה משימה במהלך הבוקר וחזרה על הפעולה באותו ערב (יום/ערות). כל המשתתפים ביצעו את המשימה וחזרו עליה במהלך בדיקת הדמיה תפקודית בתהודה מגנטית.

הממצאים הצביעו על הבדלים משמעותיים בקישוריות בין אזורים שונים במוח בין שתי הקבוצות, כאשר בעוד שבקרב אלו שביצעו את הפעולה באותו יום נרשמה ירידה בתיאום בין אזורים שונים במוח, באלו שביצעו את הפעולה לאחר שנת לילה נרשם שיפור בביצועים.

מממצאים אלו עולה כי קיים סינכרון גדול יותר של הפעילות בין אזורים במוח האחראיים למיצוק זיכרון פעילות מוטורית וכי התקשורת בין אזורים שונים טובה יותר לאחר שינה.

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות שינה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום