האם קרחת מנבאת סרטן?

(0)
לדרג

מחקר חדש מצא כי בקרב גברים עם התקרחות קדמית והתקרחות מתונה במרכז הראש בגיל 45, סיכון גבוה ב-40% ללקות בסרטן ערמונית

מאת: ד"ר עמית עקירוב

האם יש קשר בין התקרחות גברית לממאירות ערמונית אגרסיבית? בגברים עם דפוס התקרחות גברית קיים סיכון מוגבר להתפתחות ממאירות אגרסיבית של הערמונית, כך עולה ממחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת Journal of Clinical Oncology. הסיכון תועד בגברים עם התקרחות מתונה, עם מעורבות של החלק הקדמי ומרכז הראש עד גיל 45, בהשוואה לגברים ללא התקרחות. לא זוהה קשר בין דפוסי התקרחות אחרים ובין סוגים שונים של סרטן הערמונית.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות הקשר בין דפוס התקרחות גברית ובין הסיכון לסרטן ערמונית במדגם שכלל כ-39 אלף גברים, בני 55-74 שנים בעת הגיוס למחקר. כל הגברים מילאו שאלונים שבהם התבקשו להיזכר בדפוס נשירת השיער בגיל 45.

53% מהמשתתפים דיווחו על דפוס התקרחות גברית בגיל 45 שנים, כאשר 47% דיווחו על התקרחות קדמית בלבד, 24% דיווחו על התקרחות קדמית והתקרחות קלה באזור מרכז הראש, 18% דיווחו על התקרחות קדמית והתקרחות מתונה באזור מרכז הראש, ו-12% דיווחו על התקרחות קדמית והתקרחות חמורה במרכז הראש.

במהלך מעקב של קרוב לשלוש שנים תועדו 1,138 מקרים חדשים של סרטן ערמונית, ומבין אלו, 571 היו גידולים אגרסיביים. בהשוואה לגברים ללא התקרחות, באלו עם התקרחות קדמית והתקרחות מתונה במרכז הראש בגיל 45 לא תועד סיכון מוגבר משמעותית לסרטן ערמונית או למחלה לא-אגרסיבית. עם זאת, תועד קשר משמעותי עם סיכון מוגבר לסרטן ערמונית אגרסיבי, עם עלייה של כ-40% בסיכון לממאירות אגרסיבית של הערמונית בגברים עם התקרחות קדמית והתקרחות מתונה במרכז הראש בגיל 45.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון

בואו לדבר על זה בפורום סרטן הערמונית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום