לאן נעלמה רנה זלווגר?

(1)
לדרג

הרשת סוערת סביב השינוי שעברה השחקנית ההוליוודית, והכירורג פלסטי פרופ' דניאל האובן מגלה אילו טיפולים עברה: הזרקות בשפתיים, הסרת שומן בעפעפיים ומילוי סנטר

מאת: יאנה גימפלביץ', מערכת zap doctors

עוד בנושא: רפואה אסתטית

השינוי החיצוני שדגמנה השחקנית רנה זלווגר (45) באירוע השנתי של מגזין Elle הצליח לבלבל רבים, שעמדו ושאלו "מי זו?".

פרופ' דניאל האובן, מומחה בתחום הכירורגיה הפלסטית והאסתטית, סבור כי זלווגר נראית טוב, וכי פניה החדשים מתאימים לאשה בת 45. "הפרופורציות בפניה השתנו בשל ההתבגרות הטבעית, הפנים העגולות שהיו לה בגיל 25 הפכו לזויתיות, היא איבדה חלק מהשומן בלחיים, והיא גם ירדה במשקל ולכן הפנים השתנו", הוא מסביר.

נוסחת היופי

לדבריו, הפרופורציות בפניה השתנו במידה מעטה. הפנים מתחלקים בדרך כלל לשלושה חלקים מהמצח עד הגבות, מהעיניים עד השפתיים, ומהשפתיים לסנטר; לפי נוסחת "היופי", ככל שהיחסים בין החלקים דומים יותר לפרופורציות של פיבונאצ'י, וקרובים יותר ל-1.6 - הפנים נחשבות לפרופובציונליים ויפים יותר. כך למשל רוחב הפה המושלם הוא 1.6 פעמים רוחבו של האף.

בשליש התחתון של הפנים ניתן לראות כי הסנטר היה פחות בולט בעבר, והיום הוא בולט יותר והלסתות נראות חזקות יותר, דבר שיכול לקרות כתוצאה משינויים גופניים טבעיים כמו נסיגה של השלד אל הפנים עם הגיל, או עם קצת עזרה חיצונית עם הזרקות סיליקון או שומן. בנוסף, הרושם שהשפה העליונה הוגדלה והיא יותר מלאה כעת.

אם נתבונן בהשליש האמצעי של הפנים ניתן לראות שכיום בניגוד לבעבר, בעיקר כשזלווגר שהיא מחייכת, הלחיים טיפה יותר מלאות. "יכול להיות שהזריקה שומן גם לשם", מאשר פרופ' האובן.

ובגזרת המצח - המצח כיום חזק ורחב יותר מאשר כשהייתה צעירה, ייתכן שהיא עברה הזרקת בוטוקס, אך גם לשינוי בתסרוקת ולנסיגת שיער עם הגיל יש תרומה. כמו כן מסביר פרופ' האובן, "השיער הוא המסגרת של הפנים, היא עשתה מסגרת יפה יותר לפנים שלה וזה מתאים מאוד לגילה".

ומה קרה לה בעיניים?

"הגבות לא השתנו הרבה, אני לא חושב שהיא עברה הרמת גבות. מה שכן היא הקטינה את העפעפיים, בצעירותה הם היו מלאים ובצקתיים יותר, היום הם ריקים יותר אחרי שהוציאו לה חלק מהשומן והרימו את העפעפיים.

"לא ראיתי שיש לה צלקות בפנים, כלומר אני מניח שחוץ מעפעפיים, היא לא עשתה הרבה. קשה להבין ממש בגלל תאורה ובגלל האיפור בתמונות. הכי חשוב שהשינוי מתאים היטב לגילה של אשה בוגרת. היא עשתה שינוי, אבל לא עברה מוטציה. היא עדיין אשה יפה מאוד, רק לא בת 25".

כדי להימנע מאכזבות, מסביר פרופ' האובן, חשוב שהניתוח האסתטי ייעשה בהתאמה אישית, ייקח בחשבון את הפרופורציות של הפנים, ויותאם לגיל ולמהלך החיים. יכול להיות שהשינוי שיכול להרשות לעצמו איש ציבור שונה ממה שיכול לעשות אדם אלמוני.

"מאושרת ורואים את זה"

יש לציין שזלווגר עצמה מכחישה שעברה שינוי כלשהו. בראיון למגזין People היא סיפרה כי ערכה שינויים באורח חיה, ועכשיו רואים לה את האושר בפנים. "אני חיה חיים חדשים, בריאים, שמחים ומספקים", אמרה, "שמחה שרואים את זה".

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום