כל הזכויות שלכם בקופות החולים

(0)
לדרג

אתר חדש של משרד הבריאות מבטיח לעשות סדר בזכויות המבוטחים של קופות החולים; כמו כן ניתן לקבל את המידע בכתב ולהשוות בין הביטוחים

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות משיק אתר חדש, "http://call.gov.il", שם תוכלו סופסוף להבין מה בדיוק הזכויות שלכם כמבוטחים בקופות החולים.

באתר ניתן למצוא מידע על טיפולים, על תרופות, על בדיקות וכל מה שמופיע במסגרת זכאותכם; כולל פירוט מה מופיע בסל הבריאות, מה מופיע בתוכנית שרותי הבריאות הנוספים של קופות החולים, למי צריך לפנות לקבלת השירות, באיזו מסגרת ניתן לקבל את השירות, האם קיימות התניות לקבלת השירות ופרטים חשובים נוספים למבוטח.

כמו כן, באתר ניתן להשוות בין הביטוחים המשלימים של קופות החולים השונות. בהשוואת תוכניות הביטוח המשלימות קיימת התייחסות להשוואת פרמיות בכל ביטוח, גילאים, דרכי ההצטרפות לתוכניות, האם נדרשת תקופת אכשרה, מידע על ניתוחים, השתלות וטיפולים במדינות חוץ, אחות פרטית ושירותים נוספים.

האתר יתעדכן באופן שוטף בהתאם לתוספות לסל הבריאות ולעדכוני העלויות והחוזרים.

כל הזכויות שלך - בכתב

המערכת הממוחשבת תספק מכתב רשמי עם פירוט הזכויות, שניתן להדפסה, והמכתב ישלח במייל או בפקס בהתאם לבקשת הפונה. הפונה יוכל להציג את המכתב - מאת משרד הבריאות - במוסד הרפואי הרלוונטי בדרישה לקבל את זכאותו.

מבוטחים שאין להם גישה למחשב יוכלו לפנות למוקד קול הבריאות בטלפון *5400.

יעל גרמן, שרת הבריאות בירכה על המיזם: "אנו משיקים מערכת שתיתן מידע לציבור על מה שמגיע לו לקבל, בשקיפות, תוך מיצוי הזכויות ובשוויון. המערכת ההשוואתית תעודד תחרותיות בין קופות החולים אשר תוביל לשיפור השירות למבוטחים".

בתוך כך, לבקשת השרה, נבדקת האפשרות להרחיב את המערכת להשוואה בין ביטוחי הבריאות הפרטיים, ובימים אלה מתקיימים דיונים בנושא בשיתוף עם אגף שוק ההון וביטוח במשרד האוצר.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת משפחה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום