אל תחליקו: החלקה מסרטנת

(0)
לדרג

לחלק מהמסיכות המשמשות להחלקת השיער מוסיפים לעתים חומר בשם "פורמאלדהיד", שהוא חומר אסור לשימוש ומסרטן; כך תדעו שהטיפול המוצע במספרה בטוח

מאת: מערכת zap doctors

משרד הבריאות מזהיר את הציבור משימוש במסכות שיער לשם החלקה, עם תוספות של חומרים שאינם מאושרים. לפי פניות שהתקבלו במשרד ובאגודה למלחמה בסרטן, לעתים נעשה שימוש בחומרים שאינם ברישיון וכן הכנת המסיכה מבוצעת תוך שינוי הרכב (תוספת חומרים למוצר המקורי), וחריגה מהוראות השימוש שנקבעו להם במסגרת הרישום.

החשש המרכזי הוא כי למסכות השיער המאושרות, מוסיפים חומר בשם "פורמאלדהיד", המשמש לביצוע ההחלקה. חומר זה הוא חומר מסוכן, שרשום כמסרטן ודאי בבני אדם, ואיננו מאושר לשימוש במסגרת החלקת השיער כלל וכלל, מה גם שבתהליך החלקת השיער מחממים את החומר, כך שמשתחררים אדים המגבירים את הסיכון. כלומר החשיפה היא לא רק לעור אלא גם בשאיפה.

אזהרת משרד הבריאות גובשה לבקשת האגודה למלחמה בסרטן, בעקבות פניות רבות אליה, הנוגעות להחלקת שיער במספרות. מודגש כי לצורך בדיקה באם לתמרוק יש רישיון ומהי מטרת השימוש יש לבדוק במאגר התמרוקים של משרד הבריאות.

ככלל יש להשתמש רק בתמרוקים שקיבלו רישיון ממשרד הבריאות. הלקוחות מתבקשים הציבור לבדוק היטב את הטיפול המוצע במספרות, ולוודא כי החומרים המשמשים לצורך הטיפול הינם מוצרים מאושרים בלבד, ללא תוספות חיצוניות למוצר המקורי, ושהשימוש שנעשה בהם תואם את הוראות השימוש.

משרד הבריאות מזהיר את הספרים/ות כי מתן טיפול בחומר המכיל פורמאלדהיד הוא מסוכן לבריאות ועלול לפגוע בבריאותם ובבריאות הלקוחות. על כן יש לבדוק היטב כי החומרים שבהם נעשה שימוש, הם תכשירים מאושרים אשר לא עורבבו עם חומרים נוספים.

בואו לדבר על זה בפורום בטיחות גהות ואיכות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום