מתיחת פנים באמצעות חוטים - האם מדובר בניתוח? במה כרוך התהליך?

(1)
לדרג

מתיחת פנים באמצעות חוטים אינה כוללת ניתוח - ונחשבת להליך פשוט ויעיל בתחום הרפואה האסתטית, המשיג תוצאה רעננה, איכותית ומצעירה לעור הפנים. כיצד זה מתבצע? צרכנות רפואית

מאת: ~~ד"ר עודד רודניצקי~~

מגיל מסוים, ועם התבגרותו של העור, מתעורר צורך אצל נשים וגברים כאחד, לשמור על מראה פנים צעיר ורענן ולשפר את איכות העור. בשנים האחרונות, טיפולים חדישים בשוק הרפואה האסתטית, מציעים למטופלים לבצע מתיחת פנים ללא ניתוח, באמצעות חוטים הנספגים בעור, ומסייעים לפיסול מראה הפנים עד לתוצאה של מראה טבעי.

חוטים אלה מסייעים למתוח את הפנים ולהרים אותם במקומות הנדרשים, ומכיוון שאלה נספגים בעור לחלוטין, הם אינם גורמים לבעיות שהיו קיימות בעבר - בטיפול בחוטים שאינם נספגים - וכן מסייעים לחידוש הרקמות עצמן.

מתיחת פנים באמצעות חוטים אינה כוללת ניתוח - ונחשבת להליך פשוט ויעיל בתחום הרפואה האסתטית, המשיג תוצאה רעננה, איכותית ומצעירה לעור הפנים. כיצד זה מתבצע?
מתיחת פנים באמצעות חוטים אינה כוללת ניתוח - ונחשבת להליך פשוט ויעיל בתחום הרפואה האסתטית, המשיג תוצאה רעננה, איכותית ומצעירה לעור הפנים. כיצד זה מתבצע?

מאיזה גיל ניתן לבצע מתיחת פנים באמצעות חוטים נספגים?

מתיחת פנים באמצעות חוטים נספגים ניתנת לביצוע מגיל 28. טיפול זה מסייע לשפר את הטונוס ואת האלסטיות שהעור מתחיל לאבד בגילאים אלה, ומכאן שהוא טיפול מונע הזדקנות. נזקים נוספים בעקבות הזדקנותו של העור מתגלים אמנם מאוחר יותר, אך רצוי להתחיל לשמר ולהצעיר את מראה העור כבר מגיל יחסית צעיר, כדי לסייע לאלסטיות של העור לשמר את עצמה, וכן לשפר את רמות האלסטין והקולגן התת-עורי.

כיצד יש להתכונן לטיפול?

למעשה, אין כל הכנות מיוחדות לטיפול זה. בעבור מטופלים שנוטלים מדללי דם ואומגה 3, רצוי להפסיק את נטילתם כיומיים לפני הטיפול, כדי להימנע משטפי דם.

כיצד מתבצע ההליך מבחינה טכנית?

במהלך הטיפול, מוחדרים לעור הפנים חוטים בצורת שתי וערב, על מנת שיספגו ויבנו רשת תת-עורית, שגורמת למתיחת העור ומעניקה נפח ומראה רענן לעור. החוטים עצמם עשויים מחומר שנספג ונטמע בגוף, כאמור. מכאן שניתן לטפל בעזרתם בכל אזורי הגוף, כגון בצוואר, בידיים, בבטן ובירכיים.

יחד עם זאת, האזורים המבוקשים ביותר לטיפול הם הפנים והצוואר. כיום, גם בטיפולים אסתטיים להעלמת צלוליט, אימצו את שיטת החדרת החוטים לשיפור האלסטיות ומראה העור.
לאחר אבחון אופי העור ע"י הרופא, ואבחון של כיווני המתיחה הרצויים, מתאימים את סוגם של החוטים, וכן את מספרם, כדי שאלה יוחדרו לעור.

לטיפול בהליך זה יש מספר סוגי חוטים בעלי עובי, אורך וצורה משתנה. חשוב לציין כי התאמה נכונה ומדויקת של החוטים הנספגים חשובה ביותר להצלחת הטיפול.

מבחינה טכנית: הרופא מורח משחת אילחוש על האזורים המטופלים ומחדיר, בצורה הדורשת מיומנות וניסיון, את החוטים לעור הפנים. החוטים מוחדרים לעור על ידי מחט עדינה ודקה, וגורמים להחלקה ולטשטוש של קמטים. החוטים, למעשה, מגרים את השכבה הפנימית של תאי העור, גורמים לייצור מחודש של קולגן ושל אלסטין - ובכך משפרים את תאי העור ואת איכותו. החוטים מביאים למתיחה ולמיצוק העור. כמו כן, ניתן לשלב בטיפול גם החדרת חומצה היאלורונית לעור כגון רסטילן ופרפקטה, שמסייעת גם לשחזר נפחים במקום בו הודלל השומן התת עורי ועל ידי כך לקבל תוצאה מקסימלית.

טיפול זה נחשב לטיפול קל ללא תופעות לוואי, מלבד אדמומיות ושטפי דם חולפים. מכאן, שמיד לאחר הטיפול, ניתן לחזור לשגרה רגילה לחלוטין. לעתים, עלולה להתעורר בתום הטיפול תחושה שיש דבר מה מתחת לעור - אך זו עוברת תוך ימים ספורים.

כל כמה זמן יש לחזור על ההליך?

ניתן לבצע את הטיפול על פני מפגש אחד ולהגיע לביקורת לאחר מספר שבועות. כדי לשמר את התוצאה, יש לחזור על הטיפול אחת לשנה עד שנה וחצי או לעתים רחוקות יותר - תלוי בגיל, במצב העור ובגנטיקה.

מה יתרונו של טיפול אסתטי זה על פני מתיחת פנים באמצעות ניתוח?

ראשית, יתרון הטיפול טמון בכך שלא צריך לעבור ניתוח פולשני לטובת מתיחת פנים, על כל הכרוך בכך. בטיפול מתיחת פנים באמצעות חוטים אין, למעשה, כל סיכון - והתוצאה המתקבלת היא בעלת מראה טבעי לחלוטין, בשונה מהתוצאה שאליה יביא, לעתים, ניתוח. בנוסף, טיפול זה אינו דורש תקופת החלמה או הרדמה, ואינו כולל כמעט תופעות לוואי בעקבות היספגותם המוחלטת של החוטים בגוף.

ד"ר עודד רודניצקי עוסק ברפואה אסתטית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום