כלייתו של נער בן 15 ניצלה

(0)
לדרג

נער שהגיע עם נפיחות של שק האשכים והבטן, אובחן כסובל מחסימה קשה של הכליה הימנית ונותח. מומחה: במקרה של כאב באזור, כדאי לפנות בדחיפות

מאת: מערכת zap doctors

נער בן 15 מהצפון, שהגיע לבית חולים בני ציון כשהוא מתלונן על נפיחות של שק האשכים והבטן, אובחן כסובל מחסימה קשה של הכליה הימנית. שיתוף פעולה מהיר של הרופאים בניתוח שעבר הציל את הכליה.

בדיקת אולטרה סאונד שעבר הנער הדגימה כי קיימת כמות חריגה של נוזל בשק האשכים, ובנוסף הרחבה חמורה של המערכת המנקזת של הכליה הימנית. לאחר האבחון הראשוני, הנער הועבר בדחיפות לביצוע בדיקת CT אשר הראתה כי שק הנוזלים התפוח באופן חריג התפשט לבטן והוא זה הגורם לחסימה ולחוסר תפקוד של הכליה הימנית.

מנהל המחלקה האורולוגית במרכז הרפואי בני ציון, פרופ' שראל הלחמי, החליט לנקז מיידית את הכליה באמצעות צינור ניקוז שהוחדר על ידי צוות מהיחידה לרדיולוגיה פולשנית בבית חולים דרך המותן לכליה, שניצלה בכך מהתהליך החוסם. פרופ' הלחמי סיפר כי "לאחר ניקוז ראשוני להצלת הכליה, היה צורך לתכנן את כריתת שק הנוזלים.

"בשלב הראשון הוחדר לשופכן הימיני צינור ניקוז וסימון למניעת פגיעה בו במהלך הניתוח ובשלב השני בוצעה כריתה של שק הנוזלים החוסם, על ידי צוות בראשותו של מ"מ מנהל מחלקת כירורגיית ילדים, פרופ' איגור סוחוטניק. שק הנוזלים (המכיל באופן רגיל סמ"קים בודדים של נוזל) הכיל כ-5 ליטר נוזלים, הוא נוקז ונכרת. לאחר שחרור החסימה ניתן היה לראות כי מהלך הניקוז הטבעי של הכליה נפתח שוב, ובהמשך הוצאו הצנרות". לשביעות רצון הרופאים, ביקורת שנעשתה לאחר הניתוח הדגימה כי הכליה מתאוששת היטב וכי שק האשכים והבטן שבו לממדים טבעיים.

פרופ' הלחמי מדגיש כי כל נער הסובל משינוי בצורה או כאב באזור שק האשכים ראוי כי לא יתבייש ויפנה בדחיפות לקבלת עזרה רפואית, דחייה באבחון עלולה לעלות במחיר של אבדן תפקודי.

בואו לדבר על זה בפורום נפרלוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום