עיניים: איך מטפלים בעיגולים שחורים?

(3)
לדרג

כהות מתחת לעיניים הינה תופעה שכיחה ומתסכלת, המשווה לפנים מראה עייף. ניתן לטפל בה באמצעות החדרת חומרי מילוי. באותו טיפול ניתן גם למלא לחיים שמוטות. צרכנות רפואית

מאת: ד"ר ענת גבאי

היווצרות עיגולים שחורים מתחת לעיניים היא תופעה נפוצה ומתסכלת - הפוקדת גברים ונשים. העיגולים השחורים משווים לפנים מראה עייף ולא אסתטי. הסיבה השכיחה ביותר להצללה כהה מתחת לעיניים היא שעם הגיל, העור מתחת לעיניים הופך לדק וליבש יותר, ובנוסף חלה צניחה של אזור הלחי העליונה, עם התדלדלות מואצת של רקמת השומן התת-עורית.

כתוצאה מכך, שכבת כלי הדם הוורידיים (השכבה הכחלחלה) הופכת לבולטת דרך העור, שצבעו כמעט שקוף. במרבית המקרים, תהליך ההתבגרות מלווה בהיווצרות של מעין שקע משמעותי ולא אסתטי מתחת לעיניים, שקע המעצים מאוד את הגוון הכהה, בשל הצללה שהוא יוצר במקום. השקע יכול להופיע כבר בעשור השני לחיים, והוא מחמיר מהעשור הרביעי לחיים ואילך.

מאיזה גיל מומלץ להתחיל בטיפול למילוי שקעים וקמטים מתחת לעיניים?

ניתן לטפל בשקעים ובכהויות תחת העיניים בכל גיל, ולמעשה, מהרגע שהתופעה מפריעה לנו, היות שהטיפול אינו קשה או מסוכן. כמובן שטיפול מוקדם מונע את התדרדרות המצב, משום שידוע כי כל טיפול שכזה מזרז ייצור של קולגן חדש, וממילא דוחה את סימני ההזדקנות של העור.

מכאן שטיפול למילוי שקעים מתחת לעיניים, באמצעות קנולה (צינורית ארוכה, גמישה ובעלת חוד קהה), המתבצע בגיל צעיר, כאשר המצב עדיין לא מתקדם מאוד, מהווה טיפול מונע לתופעות הזדקנות העור.

כיצד מטפלים בשקעים ובקמטים מתחת לעיניים?

כדי לטפל בהופעת שקעים לא אסתטיים תחת העיניים, ניתן להשתמש בחומצה היאלורונית מסוג "פרפקטה קומפלימנט" שהיא בעלת מרקם עדין, על ידי טכניקת טיפול חדשנית של החדרת חומר המילוי בעזרת קנולה - במקום מחט רגילה. הקנולה היא מעין צינורית ארוכה, גמישה ובעלת קצה קהה ולא חד, שאינו פוצע את כלי הדם. זהו כלי אידיאלי להזרקה באזור כה רגיש המרובה בכלי דם. הטיפול מתבצע כולו דרך פתח קטנטן אחד בלבד בעור, שדרכו מוחדרת הקנולה - ואליה מתחבר מזרק של חומר מילוי מסוג חומצה היאלורונית. שיטה זו אינה כרוכה בכאב, ואינה פוגעת בכלי הדם הנמצאים באזור. כך, נמנעות תופעות לוואי כגון אדמומיות, שטפי דם וכאב, השכיחים לאחר הזרקה באמצעות מחט רגילה.

אם שיטה זו מתבצעת תחת הרדמה?

טיפול למילוי שקעים וקמטים מתחת לעיניים באמצעות קנולה אינו דורש שום הרדמה או אלחוש מקומי. הטיפול כרוך בדקירה אחת בלבד שאינה מורגשת כמעט, ונעשה כולו דרך הקנולה, שהטיפול בה כלל אינו מכאיב.

כמה טיפולים נדרשים למען תוצאה מיטבית?

התוצאה המתקבלת נראית כבר בטיפול הראשון, אך מומלץ לבצע שני טיפולים. כל טיפול הוא קצר מאוד - כעשר דקות בלבד. המילוי עצמו מחזיק לתקופת זמן מאוד ארוכה: בין שלוש שנים לבין שש שנים. במידה ורוצים לשמר אותו למשך זמן רב יותר - יש לחזור על הטיפול לאחר חלוף תקופת זמן זו.

חשוב לציין: כאשר הטיפול הראשוני של המילוי מתחת לעיניים נעשה כהלכה, בניגוד למקומות אחרים בפנים, הוא מחזיק זמן רב מאוד. גם כאשר יש לחזור על הטיפול שנית, כדי לשמר את התוצאה, לאחר פרק זמן זה, מדובר על תוספת קטנה של חומר, הרבה פחות מאשר זו שנידרש לה בטיפול הראשון.

האם להליך מילוי שקעים מתחת לעיניים בעזרת קנולה יש סיכונים כלשהם?

כאשר המילוי בעזרת קנולה נעשה ביד מיומנת ועל ידי רופא שמכיר היטב את האנטומיה באזור המטופל, כמו למשל רופא עיניים, אין שום סיכונים להליך.

האם ניתן לשלב טיפולים אסתטיים נוספים בהליך זה?

בד בבד עם מילוי השקעים מתחת לעיניים, ניתן לשלב גם טיפול של בניית עצמות לחיים ומילוי לחיים שמוטות. הטיפול מתבצע בדיוק באותה השיטה, דרך אותו הפתח ואותה הקנולה, כאשר במקרה זה, מחברים מזרק של חומצה היאלורונית סמיכה הרבה יותר, מסוג "פרפקטה סובסקין", שמיועדת לטיפול באזור הלחיים או ווליומה, שמיועדים לטיפול באזור הלחיים. השילוב של שני הטיפולים הללו - מילוי שקעי העיניים ומילוי הלחיים - מומלץ ביותר, מאחר והתוצאה המתקבלת היא יפה וצעירה שבעתיים.

הטיפול המשולב, בנוסף לשיפור במראה העייף, יוצר אשלייה אופטית של הרמת כלל הפנים. השילוב הזה גם עשוי להאריך את משך חיי המילוי.

ד"ר ענת גבאי היא רופאת עיניים בכירה בבי"ח וולפסון ועוסקת ברפואה אסתטית

בואו לדבר על זה בפורום אוקולופלסטיקה - ניתוחים פלסטיים בעיניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום