אפליקציית בדיקות ראייה תמנע עיוורון?

(0)
לדרג

Peek, אפליקציה חדשה שמאפשרת לבצע בדיקות ראייה בכל מקום כולל בחינה מדוקדקת של העין באמצעות תוסף המחליף ציוד רפואי יקר, עשויה לסייע לאבחן ולטפל במחלות עיניים בעולם השלישי

מאת: מערכת zap doctors

אפליקציה חדשה, שזכתה לשם פיק (peek), מבטיחה לזהות בעיות ראייה ולמנוע סיבוכים קשים, כולל עיוורון. האפליקציה, פרי פיתוח של קבוצת פיקוויז'ן (peekvision), קבוצת רופאים, מהנדסים ויזמים, מיועדת בעיקר לשימוש צוותי הרפואה, אך לא רק.

לפי הערכות של הארגון, כ-285 מיליון איש ברחבי העולם סובלים מבעיות ראייה כאלה ואחרות, 39 מיליון מהם עיוורים, כשהיה ניתן למנוע 80% ממקרי העיוורון. לפיכך התקווה היא שהאפליקציה תחולל שינוי של ממש במדינות המתפתחות.

כיצד זה עובד?

"פיק" נועדה לסרוק את העיניים ולזהות מחלות ובעיות נוספות, על ידי בחינה של חדות הראייה, שדה הראייה, זיהוי צבעים ורגישות לניגודיות (המאפשרת הבחנה בין אובייקטים שונים). דברים אלו מאפשרים לפיק לאבחן עיוורון, פגיעה בראייה, קטרקט, גלאוקומה, ניוון מקולרי, רטינופתיה סוכרתית, מחלות אחרות ברשתית ובעצבי הראייה, ולזהות תסמינים חשובים של גידולי מוח ושטפי דם.

לאחר האבחון הראשוני ניתן להשתמש בתוסף מיוחד שמאפשר להביט פנימה לתוך העין, ממש כמו ציוד יקר ערך. למעשה, גורסים מפתחי האפליקציה כי היא מאפשרת להוריד את עלות האבחון בצורה דרסטית ל-500 דולר בלבד. בעוד שהמחיר עדיין יקר עבור משתמשי הקצה, זהו מחיר זול מאוד לארגונים וממשלות אשר יוכלו באמצעות טכנולוגיה זו לאבחן אלפים שאין להם נגישות לטיפול.

לאחר איסוף התוצאות, מאפשרת האפליקציה לשלוח אותן למומחים ברחבי העולם, כך שאנשי המקצוע המגיעים לאזור יוכלו לאתר בקלות את הנבדק ולסייע לו. בנוסף, מבצע הבדיקה יוכל לאתר יכול לאתר אנשי קשר מקומיים, לסמן את מיקומם על המפה, ולאפשר לנציגי חברות, ארגונים ואנשי ממשלה ששולחים רופאים לאזור להודיע להם על טיפול רפואי זמין. אלה בתורם יוכלו להודיע לחולים היכן להתייצב לטיפול, גם אם להם עצמם אין סמארטפון.

האפליקציה עדיין בשלבי השקה ולכן ניתן למצוא את האפליקציה רק בקניה ובסקוטלנד, שם האפליקציה עוברת מבחנים ובדיקות.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות עיניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום