רפואה אסתטית: שנה טובה ויפה

(7)
לדרג

זוגיות חדשה? עבודה חדשה? התחלה חדשה לכבוד השנה החדשה? הרפואה האסתטית תצעיד אתכם בבטחה למראה פנים צעיר. תכירו את הטיפולים החדשניים ביותר

מאת: פרופ' נלסון נוביק

כיום, בעידן המודרני, נשים וגברים כאחד רוצים לשמור על מראה צעיר ורענן גם בעשור הרביעי לחייהם ואילך. לעתים שינוי זה נדרש בעקבות החלפת מקום עבודה, בהמשך לזוגיות חדשה, בגלל רצון לחידוש, ובעיקר, בעקבות רצון למגר את התופעות הבלתי נמנעות, אשר מביאה עמה ההתבגרות לעור הפנים, תופעות הדורשות טיפול אסתטי מתאים.

כאשר מטופל או מטופלת מעוניינים לחדש את מראה עור הפנים והצוואר, התוצאה האסתטית חייבת להיות מותאמת לצורכיהם ולמצב עורם, באופן אינדיבידואלי. מכאן, שלכל מצב פנים ספציפי, יש טיפול ספציפי המתאים לו.

מה ניתן לעשות בנוגע לקמטים ולשקעים כהים מתחת לעיניים?

אם מטופל מוטרד, למשל, מקמטים ומשקעים כהים שמופיעים מתחת לעיניו, אלה יכולים להיות מטופלים על ידי חומרי מילוי המעניקים נפח, כגוןPrincess Filler . כמו כן, קמטי חיוך וקווי מריונטה סביב הפה, עלולים להיות בולטים ומטרידים, ובאלה נטפל בחומרי מילוי המעניקים נפח, כגון Princess Volume.

מה בנוגע לאובדן נפח בלחיים?

במצב שבו הלחיים מאבדות מנפחן, והעור שבאזורן מתחיל להתדלדל, או במקרה שבו הסנטר איבד מצורתו, בעקבות מראה פנים נפול, טיפולים כגון עיבוי הלחיים והגדלת הסנטר יסייעו לאותו המטופל.

טיפולים נוספים הנפוצים בשימוש בחומרי מילוי הם טיפול בשפתיים דקות כעיפרון, דהיינו: עיבוי שפתיים. תלונות נוספות מגיעות בעקבות נפילת מראה הצוואר (מראה לא אסתטי של "החבלים", שרירי הצוואר שמאבדים מצורתם המתוחה - ברבות השנים) וכן קו לסת נפול, בעקבות שקיעת עור הפנים, בהמשך לגרביטציה ולגיל. במקרים אלה נטפל בשילוב של חומרים שונים כמו בוטוקס (Xeomin) וחומרי מילוי ונפח נוספים.

מה יתרונו של החומר הוותיק בוטוקס, על פני חומרי המילוי החדשים?

בוטוקוס הוא חומר ותיק שנועד לטיפולים אסתטיים באזור הפנים, ואני אישית מטפל באמצעותו למטרות אסתטיות מאז 1991, עוד טרם קיבל את אישור ה-FDA. הבוטוקס הוא חומר שמסייע להפחית את פעילותם של שרירי ההבעה בפנים, שיוצרים "קמטי דאגה" לרוחב המצח, וכן "קמטי זעף" בין העיניים או "מניפת קמטים" זעירים סביבן.

כיום, השימוש בבוטוקס ובדיספורט (חומר נוסף שמבצע פעולות דומות) אינו מהווה תחליף לטיפולים אסתטיים אחרים, אלא רק משלים טיפול בטכניקות אחרות וחדישות יותר.

מי הוא המטופל/ת הפוטנציאל/ית לטיפול זה ומאיזה גיל אפשר להתחיל?

רוב המטופלים המבקשים לעבור טיפולים אסתטיים באזור הפנים הם אנשים בין גיל 30 לגיל 65 - למרות שאני נתקל בטיפולים, באופן שכיח, גם במטופלים בשנות ה-20 לחייהם וכן במטופלים מבוגרים מעל לגיל 70.

מומלץ להתחיל בטיפולי פנים אסתטיים כאשר מופיעים לראשונה הסממנים הראשוניים של הזדקנות עור הפנים - שכן ברגע שאלה מתחילים, הטיפולים האסתטיים עשויים לעכב ולמנוע את המשך התדרדרות המצב, וכן למנוע בעתיד צורך בטיפולים פולשניים, חודרניים ואגרסיביים הרבה יותר.

האזורים המבוקשים ביותר לטיפול הם קמטי ההבעה והצחוק שסביב הפה, קווי זעף בין העיניים וקמטים באזור המצח וקמטי המניפה שסביב העיניים. עוד אזורים נפוצים לטיפול הם עור נפול באזור הלסתות והצוואר, השקעים וכיסי הדמעות שמתחת לעיניים, הפימות שלאורך הלסת, יישור אף נשרי, הגדלת סנטר וטיפול בלחיים נסוגות, וכן עיבוי שפתיים.

באיזה חומרים משתמשים לטיפולי הצערת פנים ללא ניתוח - וכיצד?

עדיף להשתמש בחומרים טבעיים בלבד, עבור הליכים שאינם ניתוחיים. החומרים הללו דומים בסוגם ובמורכבותם לחומרים הטבעיים הנמצאים ברקמות העור של גופנו, אשר כפופים לאנזימים הטבעיים של הגוף. כלומר: כאלה שהגוף יכול לזהות בקלות ולפרק בהתאם. חומרים אלה מבוססים על סידן וכן על חומצה היאלורונית.

עדיף להימנע משימוש בחומרים זרים כגון סיליקון, העלול לפגום במטבוליזם, חילוף החומרים הטבעי של הגוף, ובאופן עקרוני זר לו.

לפני שניגשים לכל הליך מסוג זה, יש לקחת בחשבון את איכות החומר, כמות החומר המוזרק, ואת הניסיון המקצועי של הרופא המטפל - זאת על מנת להגיע לתוצאה האסתטית הרצויה והטובה ביותר.

לכמה זמן נשמרת התוצאה האסתטית של טיפולי פנים המבוססים על חומרים טבעיים?

משך הזמן לאורכו נשמרת התוצאה תלוי במספר גורמים, ובהם סוג החומר שבו השתמשנו בטיפול, וכן אופיו של האזור המטופל. חומרים המורכבים מחלקיקים גדולים יותר, אשר שיש להם תכונות של צמיגות ולכידות גבוהים, נוטים להישמר לטווחי זמן ארוכים באופן יחסי.

טיפול בשקעים ובקמטים מתחת לעיניים, למשל, יכול להישמר יפה, למשך מספר שנים, בעקבות הלחץ המכני הקטן המופעל על האזור. באזורים אחרים, כמו קווי החיוך, הנתונים למ ידה רבה יותר של לחץ מכאני ושל תנועתיות, התוצאה תישמר לשנה לערך, ולאחר פרק זמן זה, יש לחזור ולחדש את הטיפול.

פרופ' נלסון נוביק הוא ראש מרפאת החוץ בדרמטולוגיה (בדימוס) בבית החולים Mount Sinai בניו יורק, ובעל קליניקה לרפואת עור ולרפואה אסתטית ברעננה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום