סוכרת: אל תסתבכו איתה

(0)
לדרג

סיבוכי סוכרת עלולים להתדרדר קשות - בהיעדר טיפול - ולגרום לעיוורון, שבץ מוחי, התקף לב, פגיעה בכליות וקטיעת גפיים. חשוב להקפיד על שגרת מעקב וטיפולים

רופא פנימאי ,מומחה לרפואה פנימית
077-9977112 (מספר מקשר)

האם אתם סובלים מעייפות מתמשכת? חוסר תחושה, עקצוצים או נימול ברגליים? הולכים הרבה לשירותים? סובלים מאובדן משקל, רעב תמידי, צימאון רב ויובש בפה? ייתכן שאתם סובלים מתסמינים ראשונים של סיבוכי סוכרת.

סוכרת לא מאוזנת עלולה לגרום לסיבוכים מסוכנים. לא די לטפל במחלה זו בתרופות בלבד. חשוב לאבחן ולטפל - מוקדם ככל שניתן - תוך ביצוע שינויים התנהגותיים מהותיים, אשר יביאו לאיזון הסוכרת ולהקטנת שכיחות הסיבוכים.

כיצד מזהים סימנים ראשונים של סיבוכי סוכרת?

חוסר איזון ברמות הסוכר בדם עלול להוביל לסיבוכים רבים, כגון פגיעה בכלי הדם הקטנים - ועל רקע זה, פגיעה בעיניים, העלולה להגיע עד כדי עיוורון, פגיעה מוחית, פגיעה בשריר הלב, פגיעה בכליות, אימפוטנציה והפרעה בזרימת הדם ברגליים.

התסמינים הראשונים המעידים על חוסר איזון ברמות הסוכר בדם הינם תחושות של חום או קור בכפות הידיים או הרגליים, נימול, ירידה בתחושה בכפות הרגליים (נוירופתיה), ועד לתסמינים מתקדמים יותר כגון: כאבי רגליים עד כדי קשיי הליכה, התפתחות פצעים קשיי ריפוי (כיבים), זיהומים חוזרים בעור או בדרכי השתן. אם אתם סובלים מאחד מהסימנים שתוארו לעיל, עליכם להיבדק אצל רופא פנימאי המתמחה בטיפול בסוכרת ונזקיה ובמניעת סיבוכי המחלה.

מדוע חיוני לבצע שינוי באורח החיים, כדי להגיע לאיזון רמות הסוכר?

סוכרת אינה מחייבת טיפול תרופתי - בשלב הראשון חייבים לשנות את אורח החיים, באופן מוחלט ועקרוני, כדי לאפשר לבלוטת הלבלב לנוח. יש להפחית באכילת פחמימות, לאכול בישיבה ובאיטיות 3-4 ארוחות ביום, בשעות קבועות, יש ללעוס היטב ולהקפיד לא לשתות עם האוכל. חובה ללכת כ-40 דקות ביום להזרמת דם עשיר בחמצן לכפות הרגליים ולרדת במשקל, על מנת להגיע ל-BMI תקין.

חולי סוכרת המקפידים על משטר של תזונה, ספורט והרגלי חיים תקינים, עשויים להפחית משמעותית את צריכת התרופות עד כדי הפסקה מוחלטת של התרופות, ויכולים ליהנות מרמות סוכר מאוזנות.

כיצד מונעים כף רגל סוכרתית?

חובה להיבדק, לפחות פעם בשנה, לגילוי בעיות בכף הרגל. מי שמצוי בסיכון מוגבר חייב להיבדק כל חודש עד חצי שנה. חשוב להקפיד על רחצה סדירה, בטמפרטורה של 37 מעלות, עם ייבוש יסודי, בעיקר בין האצבעות, להימנע מהליכה יחפה ומנעילת נעליים ללא גרביים. חובה להקפיד לטפל בכפות הרגליים רק אצל פדיקוריסטים מוסמכים בלבד!

כיצד ניתן לטפל בסוכרת ובסיבוכים הנגרמים על ידה?

במחלת הסוכרת וסיבוכיה ניתן לטפל בשילוב של טיפולים קונבנציונאליים, לצד טיפולים משלימים, להשגת תוצאות מיטביות.

טיפולים בהם ניתן להיעזר להפחתת נזקי המחלה:

אורח חיים בריא ומאוזן: מומלץ לפנות לייעוץ בהתאמה אישית, המבוסס על מבנה גוף, משקל והרגלים של דיאטה מאוזנת, פעילות גופנית ושינוי אורח החיים.

אבחון רגל סוכרתית: חשוב מאוד לערוך בדיקה יסודית, תוך דגימת משטחים מקומיים, כדי לברר את מידת הזיהום ולקביעת האסטרטגיה הטיפולית.

טיפול באוזון: האוזון הוא חומר חיטוי רב עוצמה, בטוח לשימוש, והטיפול באמצעותו משפר מאוד את תפקוד העצבים ברגל. ניתן להיעזר בשקית אוזון ובמשחה מועשרת לטיפול מקומי, כאשר יש נזקים זיהומיים בכף רגל סוכרתית.

טיפול בגלי הלם: טיפול מקומי נוסף בכף רגל סוכרתית הוא באמצעות מכשיר הנותן חבטות קלות ומתמשכות, המביאות לשיפור זרימת הדם באזור הפצע ולהחלמה מהירה יותר.
אינפוזיות ויטמינים ומינרלים :מתן ויטמינים ומינרלים, ובמידת הצורך חומצות אמינו חיוניות בעירוי, המשפרים משמעותית את ההתמודדות עם סיבוכי המחלה.

אל תחכו לסיבוכי מחלת הסוכרת - פנו עוד היום לאבחון ולטיפול מונע ומשקם.

ד"ר יוסף דיין הוא מומחה ברפואה פנימית ומנהל מרכז מומחים לרפואה משולבת

בואו לדבר על ד"ר יוסף דיין בפורום מחלות דרכי העיכול - רפואה משולבת.

ד"ר דיין יוסף בע"מ
שדות שמסומנים בכוכבית הם חובה
חשוב לדעת: לאחר מילוי הטופס פרטיך יועברו למרכז השירות של Zap Doctors ומשם לרופאים. לעיתים רחוקות לא נוכל להעביר את הבקשה, או שהיא תועבר באיחור. לכן, בכל מקרה של בעיה דחופה אנו ממליצים להתייעץ עם רופאים בקופ"ח או בבי"ח ולהימנע ממילוי פרטים אישיים, רגישים או חסויים בטופס.
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום