התקן חדש לניטור הפרעות קצב לב

(0)
לדרג

הכירו את רווילינק - התקן זעיר המיועד לאבחון אירועים חוזרים של התעלפויות (סינקופה) או פרפור פרוזדורים, שעלול להוביל לשבץ מוחי. מומחה: ההחדרה לא בניתוח. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בבית חולים "שערי צדק" הושתל באשה בת 40, הסובלת מאיבוד הכרה רגעי ומהפרעות בקצב הלב, התקן חדשני וזעיר לניטור הפרעות קצב. "היו לי 3 אירועים שונים של אי סדירות דופק שהובילו לחולשה, עייפות ולקוצר נשימה. ההתקן שהושתל בגופי גורם לי להרגיש בטוחה", סיפרה המטופלת. "עכשיו אני מרגישה בטוחה".

"רווילינק" Reveal LinQ, פרי פיתוחה של חברת מדטרוניק, הזעיר (אורך כ-4 ס"מ, רוחב חצי סנטימטר ועובי כ-3 מ"מ) מאפשר ניטור רציף 24 שעות ביממה במשך 3 שנים של פעילות הלב, במטרה לאבחן את הסיבה לאבדן הכרה פתאומי כתוצאה מהפרעות קצב הלב, ואת סוג הפרעות קצב הלב.

ד"ר אהרון מדינה, מנהל היחידה לאלקטרופיזיולוגיה במרכז הרפואי, שביצע את ההשתלה מסביר כי "רווילינק", בשונה מטכנולוגיות קודמות, מוחדר לגוף באמצעות מחדר (בדומה למזרק) בפעולה זעיר פולשנית לעומת ניתוח. הפעולה נמשכת דקות אחדות בלבד, ויכולה להתבצע בכל קליניקה, ולאו דווקא בחדר ניתוח. המכשיר מזהה את הפרעות קצב לב , ומשדר אחת ליום ישירות לבית החולים, כך שבמקרה של אירוע שהמטופל אינו חש בו, למשל, פרפור פרוזדורים או הפסקות בדופק באמצע הלילה, הדיווח מגיע מיידית והמטופל מוזמן להמשך בירור וטיפול בטווח זמן קצר".

שבץ מוחי הנגרם כתוצאה מפרפור פרוזדורים לרוב פוגע קשות בתפקוד המוח. זיהוי מוקדם של פרפור פרוזדורים על ידי "רווילינק" עשוי לסייע למניעת שבץ. לאחרונה, הוגשה לוועדת הסל בקשה להרחבת התוויה לשימוש בטכנולוגיה עבור מטופלים שלקו באירוע מוחי ממקור לא ידוע והעלולים לחוות שבץ מוחי נוסף (זאת על רקע הפרעת קצב מסוג פרפור פרוזדורים). פרפור פרוזדורים מוגדר כסיכון עיקרי לשבץ מוחי, אך חולים רבים אינם מרגישים תופעות או סימפטומים של פרפור פרוזדורים. לפיכך לאבחון פרפור פרוזדורים באמצעות "רווילינק" עשויה להיות חשיבות גבוהה לאחר שבץ מוחי, במניעת הסיכון ללקות בשבץ מוחי חוזר.

בואו לדבר על זה בפורום פרפור פרוזדורים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום