מאמי מייק-אובר וגם דדי

(0)
לדרג

מאמי מייק-אובר הוא הליך שמטרתו לשפר את חזות הגוף הנשי, ובמיוחד את האזורים שהשתנו כתוצאה מהריונות, ובהם הבטן והחזה. ויש גם דדי מייק-אובר

מאת: ד"ר טלי פרידמן

מאמי מייק-אובר הוא הליך כירורגי שכולל טיפולים ניתוחיים שמטרתם לשפר את חזות הגוף הנשי, במיוחד את האזורים שהשתנו כתוצאה מהריונות, ובהם הבטן והחזה. ההליך כולל ניתוח מתיחת בטן, שאיבות שומן משלימות וניתוחים לעיצוב החזה.

מה יתרונות ההליך שמשלב בתוכו מספר פעולות גם יחד?

היתרונות בשילוב מספר אזורים בו זמנית הם רבים ובעיקר מדובר על צורך בהרדמה אחת במקום מספר הרדמות, בתקופת החלמה בודדת ולרוב גם בעלויות כספיות נמוכות יותר.

כיצד יש להתכונן למאמי מייק-אובר מבחינה פיזית ונפשית?

כל מטופלת אמורה לעבור תהליך הכנה לניתוח, שכן מדובר בהליך לא פשוט, שאינו נטול סיכונים. כמו כן, מומלץ שלתהליך זה יהיו שותפים גם מקורבים למטופלת, שילוו אותה בעת קבלת ההחלטות בדבר ביצוע הניתוח, היקפו, וכמובן - בבחירת המנתח.

כמו כן, מומלצת נוכחות של דמות המקורבת למטופלת בסביבתה בימים הראשונים שלאחר הניתוח, שתסייע בניידות, בזמינות של מזון ברחצה ובתמיכה נפשית ופיזית לפי הצורך. הניתוח אמור להתבצע בתקופה שבה המטופלת יציבה במשקלה, לאחר הפסקת עישון כחודש טרם לניתוח.

מחלות רקע כגון סוכרת ויתר לחץ דם צריכות להיות מאוזנות לקראת הניתוח. פעילות גופנית סדירה ומשקל יציב חשובים לצורך שמירה ארוכת טווח על תוצאות הניתוח. מומלץ להיכנס לשגרה של אורח חיים בריא קודם לניתוח, כך שקל יהיה להתמיד בו לאחריו.

כיצד מתרחש הניתוח בפועל, מבחינה טכנית?

הניתוח מבוצע בהרדמה כללית ואורכו תלוי במספר האזורים המעורבים, בממדי המטופלת ובמורכבות הניתוח הספציפי המבוצע. במהלך ניתוח מתיחת בטן מסירים עור ושומן עודפים מדופן הבטן, מצעירים את הטבור ומקרבים בין שרירי הבטן. בניתוח החזה אנו מעצבים את החזה הנשי אשר השתנה עם השנים. ישנן מטופלות השואפות להגדלת חזה, יש כאלו המבקשות הרמה, עם או ללא שתלים, ויש מטופלות שזקוקות להקטנת החזה.

האם יש סיבוכים שעלולים להיגרם בעקבות ההליך?

כל הליך ניתוחי עלול להיות מלווה בסיבוכים, כמו זיהום, דימום, צלקות לא יפות, א-סמטריה, הפרעות בריפוי פצעי הניתוח, ועוד. עם זאת, שכיחות הסיבוכים המשמעותיים בהליך זה היא נמוכה.

מה כוללת ההחלמה מההליך, ותוך כמה זמן היא מתרחשת?

יש להבין שתהליך ההחלמה הוא עניין מאוד אישי ועשוי להימשך כשבועיים, בתלות בהיקף הניתוח. לצורך החלמה תקינה, נושא הניידות לאחר הניתוח הינו קריטי, ואכן בבוקר שלאחר הניתוח המטופלת מודרכת כיצד להתנייד נכון. כיום הניתוחים המשולבים כמעט ואינם כואבים, באמצעות אילחוש אזורי הניתוח במהלכו, ותוכנית נכונה למניעת כאב לאחריו.

המטופלת ניידת בבית במהלך תקופת ההחלמה - פעילות המזרזת את החלמתה ומשפרת את מצב רוחה. לרוב, תוך כשבועיים חוזרת המטופלת לנהיגה לפרקי זמן קצרים ולעבודה משרדית בהיקף חלקי.

האם יש הליך דומה גם בעבור גברים?

ישנו הליך הנקרא דדי-מייקאובר, שמשלב בעיקר שאיבות שומן לחיטוב ולהצערת הגוף הגברי. האזורים השכיחים לטיפול הם הבטן, צדי האגן והחזה - כאשר הלהיט החדש הוא המסת שומן היוצרת תוצאות טבעיות ומחמיאות, המדגישה את המבנה השרירי של דופן הבטן כולו, הליך הקרוי "יצירת קוביות".

משך ההחלמה מפעולות אלו הוא קצר יחסית, וכולל לרוב מספר ימי מנוחה ולאחריהם חזרה לפעילות משרדית רגילה. המטופלים אף חוזרים תוך מספר שבועות לפעילות גופנית. אצל גברים כמו אצל נשים, תוצאות אופטימליות ישמרו לאורך זמן במידה ויקפידו על משקל גוף מאוזן ועל פעילות גופנית סדירה.

ד"ר טלי פרידמן היא כירורגית פלסטית בכירה ומנהלת המרפאה לעיצוב הגוף במרכז הרפואי אסף הרופא. כמו כן, היא מנהלת היחידה לעיצוב הגוף במרכז לטיפול בהשמנת יתר, אסותא רמת החייל.

בואו לדבר על זה בפורום מתיחות בטן ושאיבות שומן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום