קרינה: כל מה שתרצו לדעת

(0)
לדרג

תנודע, מרכז ידע מחקרי-לאומי בתחום הקרינה הבלתי-מייננת והשפעתה על הבריאות, השיק אתר אינטרנט חדש בנושא קרינה בלתי מייננת, כמו זו של הסמאטפונים והטאבלטים. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בעקבות העלייה בשימוש בטכנולוגיות המערבות קרינה בלתי מייננת בישראל, למשל סמארטפונים וטאבלטים, ובתמיכת הממשלה, הוקם בישראל מרכז ידע לאומי "תנודע", הפועל לאיסוף וריכוז הידע בתחום הקרינה הבלתי-מייננת. לאחרונה השיק המרכז אתר אינטרנט חדש, הנותן מידע על קרינה סלולרית והשפעותיה.

מרכז הידע תנודע נתמך על ידי תשתית פיזית הנמצאת ברשותם של שני השותפים: מכון גרטנר לחקר אפידמיולוגיה ומדיניות בריאות, הממוקם במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר ו-HIT מכון טכנולוגי חולון. מרכז תנודע הוקם במימון משרד המדע, הטכנולוגיה והחלל והמשרד להגנת הסביבה ואת פעילותו מלווה ועדת היגוי המורכבת מנציגים של משרדי ממשלה, מדענים וארגונים ירוקים, כמפורט בהחלטת הממשלה.

מאז סוף שנות ה-90', מתקיים בארץ ובעולם דיון מהותי ומתמשך בנושא החשיפה לקרינה בלתי-מייננת והשפעותיה על בריאות הציבור. דיון זה נוגע לכל שכבות הציבור ונוטלים בו חלק מדענים, ציבור רחב, מוסדות הממשלה וגופים אחרים. לסוגיה זו, השלכות כלכליות, התנהגותיות-חברתיות חוקיות ובריאותיות מרחיקות לכת. מכאן, שהצורך במידע מבוסס ועדכני הוא כלל עולמי ואינו מוגבל לאזור גיאוגרפי כזה או אחר.

פעילות המרכז כיום מתמקדת בריכוז מידע לאומי ובינלאומי עדכני בנושא קרינה בלתי-מייננת והנגשתו לקהלי היעד. הוא מעניק שירות לציבור הרחב וכן לכל הגורמים הרלוונטיים בקרב מקבלי ההחלטות וגורמים לאומיים אחרים כמו הממשלה והכנסת, צה"ל, משטרת ישראל, מרכז השלטון המקומי, חוקרים וכן גורמים מסחריים. בעתיד הקרוב יידרש המרכז גם להקמת יחידה למחקרים בסיסיים, אפידמיולוגיים ולהערכת סיכונים שיאתרו פערי ידע וישלימו את המידע הקיים.

בראש המרכז עומדת פרופ' סיגל סדצקי , מנהלת היחידה לאפידמיולוגיה של סרטן ושל קרינה במכון גרטנר ולצידה מומחים מתחומים מגוונים, כגון: אפידמיולוגיה ובריאות הציבור, מחקר בסיסי, הנדסה וטכנולוגיה, מדיניות ציבורית ומשפט. אחד מיתרונותיו הבולטים של צוות המרכז הוא השילוב בין עיסוק רב שנים במחקר בתחום, המומחיות שהתגבשה בו והניסיון העשיר בהתוויית מדיניות בריאות בנושא.

בואו לדבר על זה בפורום בטיחות, גהות ואיכות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום