האם ריטלין מדכא גדילה?

(0)
לדרג

מחקר חדש שירגיע את ההורים: נמצא כי אין קשר בין טיפול בתרופות להפרעות קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD) לגובה בבגרות או לשינויים משמעותיים בגדילה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות (ADHD או Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder) או הטיפול התרופתי בהפרעה הנפוצה אינם משפיעים על הגדילה של ילדים או על גובהם בבגרות. כך עולה מתוצאות מחקר חדש, שפורסמו החודש בכתב העת Pediatrics. לדברי החוקרים, אין קשר בין טיפול התרופתי לבין הבדלים בגובה בבגרות או שינויים משמעותיים בגדילה.

מדגם המחקר כלל כ-5,700 ילדים שנולדו בשנים 1976-1982 והיו במעקב לפחות עד גיל חמש. החוקרים הצליחו לאסוף נתונים על מספר מספק של מדידות גובה של 243 משתתפים עם ADHD. החוקרים התאימו למשתתפים אלו 394 משתתפים ללא הפרעת קשב, ריכוז והיפראקטיביות, באותו גיל ומין.

החוקרים מצאו כי אין הבדלים בשיא מהירות הגדילה בין משתתפים עם ADHD ואלו ללא ADHD, או בין אלו שנטלו טיפולי תרופתי ל-ADHD ואלו שלא נטלו טיפול זה. כמו כן, לא זוהו הבדלים מובהקים סטטיסטית בגובה הסופי בבגרות.

החוקרים זיהו קשר בין משך הטיפול התרופתי לפני שיא מהירות הגדילה לגובה ובין הגיל בעת שיא מהירות הגדילה לגובה, אך לא זיהו קשר בין משך הטיפול התרופתי לגובה הסופי בבגרות.

ד"ר עמית עקירוב הוא רופא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון

בואו לדבר על זה בפורום הפרעות קשב וריכוז בילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום