ארבעים פלוס: טיפולים אסתטיים

(0)
לדרג

לעתים לקראת אמצע החיים גברים ונשים מביטים במראה ומרגישים שהזדקנו בבת אחת. אילו טיפולים מסייעים לשיפור מראה העור ואינם כוללים חתכי ניתוח?

מאת: ד"ר אופיר ארצי

עוד בנושא: רפואה אסתטית

לקראת גיל 40, עור הפנים נמצא בנקודת מפנה: בכל נקודה בחיים ובכל מקום בגוף - מתרחשים תהליכים של בנייה והרס. אצל תינוקות, תהליכי הבנייה בשיאם, מה שמתבטא בעור בעל מראה חלק, מלא וזוהר.

במהלך החיים אנחנו נפצעים, מצטלקים, וכמובן, סופגים נזקי שמש מצטברים המביאים להפחתת תהליכי הבנייה והתגברות תהליכי ההרס ברקמת העור. מטופלים בשנות הארבעים לחייהם מבקשים לטפל בעיקר בקמטי הבעה בשליש העליון של הפנים, בקמטים ובאיבוד נפח במרכז הפנים, בכתמי פיגמנטציה ובכלי דם בולטים, בשינויים במרקם העור ובמראה עור פנים רפוי וצנוח.

טיפולים אסתטיים בגיל 40 (אילוסטרציה)
טיפולים אסתטיים בגיל 40 (אילוסטרציה)

מדוע ישנה דרישה לטפל בעור הפנים בגיל 40?

לרוב, בגילאים אלה, אנשים נמצאים במקום מבוסס בחיים, הן מבחינה כלכלית והן מבחינות אחרות כמו קריירה או מצב משפחתי, ואז הם פתאום מסתכלים בראי ומוצאים את עצמם פחות מרוצים. לעתים השינוי נדרש בעקבות שינוי מקום עבודה או מגורים - המעודד רצון לשפר את מראה הפנים המזדקן, ובכך את איכות החיים.

רפואת העור האסתטית העוסקת בשיפור איכות העור, מציעה למטופלים פרוצדורות לא ניתוחיות שמומלץ לבצען בגיל 40. בגיל זה, אנו מתחילים לראות את הסימנים הראשונים להזדקנות הפנים. ולכן זהו המקום לעצור ולהאט את השינויים המתרחשים, לצד הקפדה על אורח חיים בריא ובכך להשיג תוצאה אסתטית יפה מאוד.

כיצד מאבחנים מטופל שרוצה לבצע שינוי במראהו?

ראשית, כרופא עור, אני בודק את הרגלי החיים והטיפוח של המטופל. מטופלים רבים מסתמכים על מוצרי קוסמטיקה ממותגים. חשוב להדגיש כי קרם יקר לא יביא בהכרח לתוצאה טובה יותר. ככלל, מרבית תכשירי הקוסמטיקה מעניקים שיפור קל לעור, אם בכלל. לעומתם, ישנם כללים בסיסיים שמשפרים ומשמרים את מראה העור, כגון: שמירה על אורח חיים בריא, הכולל תזונה טובה והפסקת עישון. כמו כן - שימוש קבוע בקרם הגנה נגד השמש בשעות היום ומריחה של תכשיר המכיל חומצה רטינואית לפני השינה.

כיצד מטפלים בקמטי הבעה?

לאחר מספר עשורים של פעילות דינאמית בשרירי הפנים, הקמטים הופכים בולטים יותר.
הזרקת בוטולינום טוקסין (בוטוקס או דיספורט) היא טיפול יעיל לקמטי ההבעה (בין הגבות, צדי העיניים והמצח). הרפיית השרירים הגורמים לקמטים מעניקה לעור מראה חלק וצעיר יותר. הזרקת בוטוקס לפני התפתחות הקמטים העמוקים יכולה למנוע את היווצרותם. מדובר בפרוצדורה פשוטה ובטוחה מאוד המספקת תוצאה אסתטית יפה.

כיצד מטפלים בשקעים מתחת לעיניים או בבעיית איבוד הנפח בפנים?

עם ההתבגרות, קיימת ירידה משמעותית בכמות השומן התת-עורי בפנים. על ידי הזרקה של חומרי מילוי, ניתן להחזיר לפנים חלק מהנפח האבוד וכך להעניק לפנים מראה צעיר ויפה יותר. חשוב לשלב בין מספר חומרים, כדי להגיע לתוצאה מירבית. חומרי המילוי האיכותיים והבטיחותיים ביותר מכילים חומצה היאלורונית. כל מולקולה של החומר סופחת אליה מים, ובכך ממלאת את הנפח שאבד ומשפרת באופן משמעותי את כלל הפרמטרים של העור: לחות, ברק, חלקות, ועוד.

באיזה מקרים מומלץ להשתמש בטיפולי לייזר למען הצערת מראה הפנים?

מכשירי הלייזר והאור הפכו בשנים האחרונות לכלים הכרחיים בארגז הכלים של עולם הדרמטולוגיה. אנרגיית הלייזר היא אנרגיית אור שעברה הגברה. כיום קיימים בשוק מאות סוגי לייזרים, הפועלים בטכנולוגיות שונות ומאפשרים להשיג תוצאות מגוונות. כדי לטפל במספר בעיות אסתטיות צריך לשלב בין מספר סוגי מכשירים.

עבור טיפולים אסתטיים לגיל 40, ישנם לייזרים ספציפיים, מכווני מטרה, הנותנים פתרונות לבעיות שונות. לייזרים מסוימים יטפלו בכתמי פיגמנטציה, אחרים באודם בפנים. ישנם לייזרים המייצרים חתכים מיקרוסקופיים מרובים בעור. בתגובה להרס הקולגן, מייצר הגוף סיבי קולגן חדשים ואיכותיים, במקום אלה שנהרסו. הסיבים החדשים מביאים להידוק רקמת העור ולשיפור בגוון ובמראה העור.

באיזה מקרים מומלץ להשתמש בטיפול באמצעות פילינג כימי?

טיפול בפילינג כימי מתאים לפנים בעלות עור לא אחיד, מחוספס או שומני במיוחד. יש צורך במספר טיפולי פילינג שטחי כדי להשיג שיפור במראה קמטים עדינים, אקנה או חוסר אחידות בגוון העור. טיפולי פילינג כימי בינוני או עמוק יביאו לתוצאה טובה ומורגשת יותר.

האם אפשר לתת פתרון לדלדול רקמת עור הפנים ללא ניתוח?

אחד מהביטויים העיקריים של הזדקנות הפנים הוא דלדול הרקמה, המתבטא בפגיעה בקווי המתאר של הפנים ובא-סימטריה. במיוחד בגילאי ה-40, כשהדלדול הוא קל, ניתן להשתמש בחוטים למיצוק העור ולהרמת הרקמה.

קיימים מספר סוגים של חוטים בארץ. ניתן לחלק את החוטים לחוטים הממצקים את הרקמה (חוטים חלקים או ספיראליים) וכאלה שעיקר תרומתם הוא בהרמת ובמתיחת העור (חוטים משוננים, חוטים עם קרסים או עם קונוסים. התוצאה תלויה בשלושה מרכיבים עיקריים: בחירת רופא המתמחה בשיטת טיפול זו, בחירת מספר וסוג חוטים המשפרים את הבעיה הרצויה, וכמובן בחירת מטופל מתאים.

מכאן, שבני הארבעים של היום מנהלים אורח חיים אינטנסיבי, עושים פעילות גופנית, ומקדישים יותר זמן לטיפולים המאטים את תהליכי ההזדקנות של העור ומייצרים תוצאה אסתטית מרבית. רפואת העור האסתטית מספקת למטופלים בני ארבעים את האפשרות לבצע טיפולים קלים יחסית המספקים תוצאות מצוינות.

ד"ר אופיר ארצי הינו מומחה לרפואת עור ומנהל המרכז המשולב לאסתטיקה בבית החולים איכילוב, בתל אביב

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום