מתיחת פנים או מילוי קמטים? מה מתאים לך?

(0)
לדרג

בשנים האחרונות נכנסו לשוק האסתטיקה טיפולים חדשים להצערת עור הפנים המציעים חלופה לניתוח להרמת פנים. כיצד תדעי מהו הטיפול המתאים לך?

רופא מנתח פלסטי
03-6914150

נשים רבות, ואיתן גם מספר גובר והולך של גברים פונים למנתחים פלסטיים בבקשה לטפל בקמטים העמוקים בזויות הפה, בלחיים נפולות ובצוואר מקומט. מתברר כי צלמי השמחות הם ידידיהם הטובים ביותר של המנתחים הפלסטיים, שכן לאחר מבט חודר בתמונות האורחים, חלקם ממהרים להגיע למרפאות הפלסטיקאים בבקשה לשפר את מראה עור הפנים.

ניתוח להרמת פנים אפשר לבצע כבר בגיל 40, שכן בגיל זה מתחילה צניחה של רקמות הפנים המאופיינת בירידת רקמות אל מתחת לקו הלסת. גם אם מדובר בצניחה קלה, היא מקנה לפנים מראה עייף. ישנן נשים רבות שמעדיפות להתנתח כשהשינוי ברקמות הוא מינימאלי והן אינן מעוניינות לחכות לגיל מבוגר יותר.

מתי מומלץ לבצע ניתוח למתיחת פנים ומתי הזרקות למילוי קמטים?

יש לזכור דבר חשוב ביותר, הזרקות למילוי קמטים והחדרת חוטים מסוגים שונים לעור הפנים, אינם מרימים את עור הפנים. הזרקות יכולות למלא קמטים ומקנות לפנים נפח למשל באזור הלחיים. גם החדרת חוטים לעור הפנים משפרת את מרקם העור ומעניקה לו מראה מוצק יותר, אך היא לא יכולה להרים את רקמת הפנים.

אז מתי אנו זקוקים להרמת פנים?

מתיחת פנים אינה תלויה בגיל, אלא בהרגשה. יש מטופלות שמעוניינות לבצע את הניתוח בגיל 40 ויש מטופלות בנות שבעים ויותר שכאשר מוצע להן ניתוח הן שואלת למה כל כך מוקדם דוקטור?

מהו ניתוח מתיחת פנים?

כיום ניתן לבצע את רוב מתיחות הפנים בהרדמה מקומית וטשטוש. המטופלת לא חשה דבר והיא ישנה, אולם תהליך ההתעוררות מן הניתוח קל יותר מאשר בהרדמה כללית.

התהליך כולל אשפוז בן לילה בבית החולים ולמחרת חוזרים הביתה ללא תחבושות. אפשר להתרחץ ולחפוף את הראש למחרת הניתוח ולמרבה הפלא אין כמעט כאבים. ישנן בצקות, שטפי דם ונפיחויות אך ללא כאבים.

מה נעשה בניתוח?

בניתוח לא מותחים את הפנים, אלא מחזירים את הרקמות למקום בו היו בעבר, אנו עושים זאת על ידי החזרת שריר בפנים הנקרא superficial musculoaponeurotic system Smas) שריר זה אחראי לצניחת הפנים. הרמתו, קיבועו וכריתת עודפי העור מקנה לפנים מראה צעיר ורענן.

כיצד מגדירים ניתוח מוצלח?

ניתוח מוצלח הוא ניתוח שלאחריו המטופלת מספרת כי אנשים שפגשו אותה אמרו לה שהיא לא משתנה כלל. או שמחמיאים לה על התספורת החדשה ועל כך שהיא נראית צעירה בעשר שנים.

איזה סוגים של ניתוחי מתיחת פנים יש?

קיימים מספר סוגים: לנשים צעירות ניתן לבצע מתיחת צוואר בלבד. לנשים בוגרות יותר סוג זה של ניתוח אינו מתאים כי הוא יוצר מראה מתוח שמדגיש עוד יותר את הפנים הנפולות.

ניתוח פנים צוואר, ללא המצח - הוא בעצם הניתוח הנפוץ ביותר היום, שכן במצח ניתן להזריק. במקרים רבים של ניתוח פנים ניתן לשלב ניתוח עפעפיים, הרמה של זוויות הגבה כדי לתת לעין מראה פתוח וצעיר יותר, ופעמים רבות ניתן גם לבצע קילוף פנים קל כדי לשוות לפנים מראה זוהר.

אופציה נוספת ומקובלת היא שימוש בהזרקות שומן או חומרי מילוי כדי לתת נפח נוסף לפנים.

איך בוחרים מנתח פלסטי?

יש לבחור במנתח מומחה לכירורגיה פלסטית, חבר האגודה הישראלית בעל תעודה. חשוב מאוד להיפגש עם המנתח ולשוחח איתו ולבחון האם רמת הציפיות שלי כמטופל תואמת את דבריו של המנתח. כמו כן, המלצות מחברים שנותחו על ידו יכולות לעזור מאוד.

האם נשארות צלקות?

אין ניתוח ללא צלקות. השאלה הגדולה היא איך מטופל מצטלק, ובכלל בנושא הצלקות רב הנסתר על הגלוי. במתיחת פנים נותרת צלקת בקדמת האוזן ומאחורי האוזן, ברוב המקרים הצלקות בקדמת האוזן הן יפות ומטשטשות מהר יותר מאלו שמאחורי האוזן, שלרוב מוסתרות היטב על ידי השיער.

כמה זמן אורכת תקופת ההחלמה?

ניתן לצאת מהבית לאחר מספר ימים, אך רק לאחר שבועיים אפשר לחזור לעבודה וזאת עם מייק אפ. רצוי להימנע מפעילות גופנית למשך חודש וכן להימנע מצביעת השיער למשך חודש.

האם יש תופעות לואי?

כפי שצוין אין כמעט כאבים. קיימת ירידה בתחושה באוזניים ובלחיים והיא חולפת לאחר כשמונה חודשים לערך.

לסיכום, ניתוח מתיחת פנים הוא בין הניתוחים הנפוצים ביותר אצל נשים וגברים לאחר שנות הארבעים. הפופולריות של הניתוח עולה מידי שנה תודות לטכניקות חדשות ומתקדמות ותודות למראה הטבעי והיפה שמתקבל, בניגוד למראה המתוח של שנות התשעים. ניתוח זה מעניק פנים צעירות רעננות, לחיים מלאות וצוואר מתוח ללא קמטים ושאר סימני גיל.

רמת שביעות הרצון מניתוח זה היא גבוהה ביותר והרמה והניסיון של המנתחים הפלסטיים בארץ היא מן הגבוהות בעולם.

ד"ר אלכס לבנברג הוא מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית

בואו לדבר על זה בפורום מתיחת פנים והצערת עור הפנים.

  • קבע פגישה
  • שאל אותי
רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום