מכבים את הסיגריה האלקטרונית

(0)
לדרג

פורסם תזכיר חוק האוסר על איסור ייצור, ייבוא, שיווק ופרסום סיגריה אלקטרונית; "מוצר שאינו מסייע להפסקת עישון ומגביר משמעותית הסיכון להרעלת ניקוטין"

מאת: מערכת zap doctors

החוק שישים סוף לסיגריה האלקטרונית. הייצור, הייבוא והשיווק של סיגריה אלקטרונית יהיה אסור בישראל, כך לפי תזכיר חוק שפרסם אתמול (א') משרד הבריאות.

זאת לאחר שנמצא כי מדובר במוצר המסוכן לבריאות, כחלק מהמאמץ להיאבק בתופעת העישון המזיקה לבריאות. לפי תזכיר החוק, איסורים הקבועים בחוק למניעת העישון במקומות ציבוריים והחשיפה לעישון משנת 1983 יחולו גם על עישון של סיגריה אלקטרונית.

לפי הצעת החוק, מתוארת הסיגריה האלקטרונית כ"אבולוציה" נוספת במוצרי העישון. סיגריה זו מכילה בנוסף לניקוטין גם רעלים שונים. "הסיגריה האלקטרונית מפורסמת ומשווקת כמוצר טכנולוגי חדשני, וכתחליף עישון בריא. זאת כאשר למעשה מדובר במוצר שאינו מסייע להפסקת עישון, מגביר משמעותית הסיכון להרעלת ניקוטין, ומכיל חומרים רעילים אחרים".

עוד לפי משרד הבריאות, התפיסה של הסיגריה כמוצר פחות מסוכן של "מוצר מופחת סיכון" מגבירה את הסיכון מהמוצר והאפשרות שישמש כמוצר כניסה לעישון סיגריות רגילות. סכנת ההתמכרות של צעירים לסיגריות אלקטרוניות חמורה יותר בהשוואה לסכנת ההתמכרות ממוצרי הטבק. ממצא זה מוסבר בשל תכולת הניקוטין של כחפיסה שלמה בתוך סיגריה אלקטרונית אחת, ופוטנציאל היקף השימוש באוכלוסייה.

"בעוד לגבי מוצרי טבק קיים מידע רפואי ומדעי שנאסף במשך עשרות שנים, המידע נפוץ בציבור, ומתנהל מאבק ציבורי מתוקשר הכולל הגבלות שימוש ומיסוי כבד עם עלייה במודעות צעירים לעישון ונזקיו לצד ירידה בהתחלת עישון, מצב זה אינו מקושר וברור לציבור ביחס לסיגריות אלקטרוניות. ייתכן שזו הסיבה שחברות הטבק רוכשות את חברות הסיגריות האלקטרוניות כמוצר משלים הפונה לצעירים, למשל לאחרונה פורסם על דגם סיגריה אלקטרונית הכולל טכנולוגיית בלוטות', המאפשרת להשתמש בו גם כדיבורית ונגן מוזיקה לצד פעולת האידוי/עישון", מוסבר בהצעה.

הצעת החוק היא פרי עבודה ועדה בין משרדית שבחנה את כלל ההיבטים של הסיגריה האלקטרונית והשימוש בה. במרץ השנה פרסם משרד הבריאות את טיוטת תקנות הרוקחים להערות הציבור. לאחר מכן, לאור חשיבותו של הנושא הוחלט להסדיר האיסור במסגרת של חקיקה ראשית.

בואו לדבר על זה בפורום ייעוץ טלפוני לגמילה מעישון.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום