סרטן הערמונית: פחות קטלני

(0)
לדרג

סרטן הערמונית הוא הממאירות הנפוצה בקרב גברים בישראל, כשהתחלואה בעיקר מגיל 50 פלוס; עם זאת ההישרדות היא מעל 90% ושיעור המוות מהנמוכים באירופה

מאת: מערכת zap doctors

בישראל מתים פחות מסרטן הערמונית מאשר באירופה, כך עולה מנתונים חדשים של האגודה למלחמה בסרטן ומשרד הבריאות, המתפרסמים לרגל יום המודעות למחלה.

לפני הנתונים של המרכז לבקרת מחלות במשרד הבריאות, בהשוואה בינלאומית, בעוד ששיעור ההיארעות בגברים ישראליים דומה לשיעור במדינות אירופה, בהן המחלה שכיחה, שיעור התמותה מהמחלה נמוך יותר בישראל, כ-6 למאה אלף, פחות מאשר בגרמניה, בבריטניה, בספרד, באיטליה, בהולנד, בשווייץ ובשורה של מדינות נוספות.

סרטן הערמונית הוא הסרטן השכיח ביותר בגברים בישראל, וכיום חיים בישראל יותר מ-16 אלף גברים שאובחנו עם סרטן חודרני של הערמונית. בשנת 2011 אובחנו 2,407 חולים חדשים עם סרטן חודרני של הערמונית. בתוך כך נרשמה מגמת ירידה בקרב יהודים, ומגמה של יציבות בערבים. בסך הכל בשנת 2011 מתו 432 גברים מסרטן חודרני של הערמונית.

שיעור אבחוני המחלה עולים באופן ברור החל מגיל 50, ועיקר התחלואה נצפתה בבני 65 שנים ומעלה. שיא התחלואה ביהודים ובערבים הוא בקבוצת הגיל 70-74. עם זאת, החדשות הטובות הן ששיעור ההישרדות היחסית מהמחלה ל-5 שנים בעלייה ועומד על 93.3%; כמו כן שיעורי התמותה נמצאים במגמת ירידה גם ביהודים ובערבים.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן הערמונית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום