פילינג: מתיחת פנים ללא ניתוח

(0)
לדרג

עם השנים, אנו מגלים כי ימי הזוהר של עור הפנים כבר מאחורינו, במיוחד אם בתקופת הנעורים נהגנו לעשן או להיחשף לשמש. מה מציע הפילינג הרפואי? כיצד הוא מתבצע? צרכנות רפואית

מאת: ד"ר מרינה לנדאו

מי מאיתנו, בראותה עור חלק, זוהר וגמיש של תינוק, לא חולמת על עור כזה לעצמה, או נזכרת בערגה בימים שגם לה החמיאו על מראה עורה? כמובן שככל שהזקנה קופצת עלינו, עור הפנים מגלה, ולעתים באכזריות, שימי הזוהר שלנו מאחורינו.

זאת, במיוחד אם בנעורים חטאנו גם בסגידה לשמש או לעישון סיגריות. האם תופעות עוריות כגון קמטים, כתמים ועור רפוי, ניתנות לתיקון, ללא התערבות של סכין המנתחים? מתברר שכן.

כבר בימי קדם, גילתה המלכה המצרית קליאופטרה שניתן לשפר את מראה העור על ידי טבילה באמבטיה של חלב כבשים. בעשותה כן, ניצלה קליאופטרה את התכונות המרפאות של החומצה הלקטית שבחלב. שנים ארוכות לאחר מכן, גילו רופאי עור חומרים ותמיסות שונות, שכאשר הם באים במגע עם העור, הם יכולים להחזיר לו את מראה הנעורים. כך התפתח מדע הפילינגים, או קילופי עור או התקליפים הרפואיים.

פילינג (אילוסטרציה)
פילינג (אילוסטרציה)

כיצד מסייע הליך הפילינג לעור?

העור בנוי מרקמה המתחדשת באופן קבוע, במחזוריות קבועה של פעם ב-28 ימים. עם הגיל, תהליך זה מפסיק להיות יעיל, וכך, כל פגם המופיע בעור, נשאר טבוע בו לנצח. כאן באים לעזרנו הפילינגים הרפואיים.

כיצד מתבצע פילינג רפואי?

תהליך קילוף העור מתבסס על שימוש בתמיסות ייחודיות, הגורמות להרחקה של השכבות הפגומות של העור ובניה מחודשת של עור צעיר ובריא יותר. ככל שהקילוף עמוק יותר, כך השינוי משמעותי יותר והתוצאות נשמרות לתקופה ארוכה יותר.

את קילופי העור מחלקים למספר שלבים: פילינג שטחי, בינוני ועמוק - וזאת על פי מספר שכבות העור המוסרות בתהליך הטיפול. בעוד שקילוף עור שטחי מסיר את שכבת התאים העליונה, הפילינג הבינוני מסיר שכבות עמוקות יותר, ואילו הקילוף העמוק מגיע לשכבות החשובות ביותר - שם, במעמקי העור, חלים תהליכים של יצירת קולגן חדש, והוא זה שמחזיר לעור את המראה והתכונות של עור צעיר: חלקות, גמישות וזוהר. לכן הפילינג רפואי עמוק זוכה בעולם לשם: "מתיחת פנים ללא ניתוח".

מהם יתרונות השיטה?

לשיטה זו אינסוף יתרונות. היא לא חודרנית ולא מותירה אחריה צלקות של חתכים. בנוסף, היא מטפלת גם בקמטים וגם בכתמים, ונמצאת מאוד יעילה, דווקא במקום שכל השיטות האחרות נכשלות. למשל, בטיפול בקמטים סביב הפה. בנוסף, התוצאות של השיטה נשמרות לשנים ארוכות. כמו כן, אם את מעשנת לא תידרשי להפסיק לעשן כדי לעבור את הקילוף, וזאת בניגוד לניתוח מתיחת פנים, אשר דורש הפסקת עישון מוחלטת.

בניגוד למה שחשבו בעבר, כיום גם בעלות עור כהה יכולות ליהנות מטיפול ייחודי זה. בנוסף, פילינג נמצא יעיל גם עבור מי שסבלה בעבר מסרטן בעור הפנים, ואף עשוי להקטין את הסיכוי להופעת סרטן שכזה בעתיד.

מי מוסמך לבצע טיפול של פילינג רפואי?

למרות שלא מדובר בטיפול כירורגי, רק רופא שהוסמך לכך יכול לבצע אותו. הטיפול מתבצע בתנאים מבוקרים, תחת טשטוש בלבד (ולא הרדמה כללית), או תחת הרדמה מקומית - וכרוך בשבעה ימי החלמה.

מה כולל תהליך ההחלמה מהפילינג?

במהלך ההחלמה הפנים נפוחות ומכוסות בגלד, אך תופעות אלה חולפות לאחר מספר ימים. חשוב לציין שלמרות שהליך ההחלמה מהפילינג כרוך באי נוחות מסוימת, הוא אינו כואב כלל. העור אחרי הפילינג הופך לעבה ולגמיש יותר, ולכן עמיד יותר בתהליך ההזדקנות. זאת הסיבה שהתוצאות של מתיחת פנים ללא ניתוח נשארות למשך שנים ארוכות מאוד.

ד"ר מרינה לנדאו היא רופאת עור בכירה במרכז רפואי וולפסון ומנהלת את מרפאת העור והאסתטיקה בהרצליה.

בואו לדבר על זה בפורום מילוי קמטים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום