העלמת נימים בלייזר

(0)
לדרג

כמעט 50% מהנשים וכ-20% מהגברים סובלים מוורידים ונימים בולטים בגוף. טיפול לייזר חדשני מציע אפשרות לפתור את הבעיה לצמיתות. צרכנות רפואית

מאת: ד"ר עודד רודניצקי

כ-30 עד 50 אחוז מהנשים בכלל האוכלוסייה וכן כ-20 אחוז מהגברים, סובלים מבעיות אסתטיות ובריאותיות של ורידים ונימים בולטים, באזורים שונים על פני עור הגוף. בעבר, ורידים ונימים אלה טופלו באמצעות זריקות והחדרת חומרים כימיים לגוף שנועדו למגר את כלי הדם המפריעים, וכן על ידי ניתוחים.

כיום, שיטה חדשנית מציעה לגברים ולנשים להעלים את כלי הדם האלה מכלל אזורי הגוף: מהפנים, מהאף, מהאוזניים, מהרגליים, הידיים ועוד. טיפול זה מתאים, למעשה, למטופלים בכל גיל, שמעוניינים לפתור את הבעיה לצמיתות, ויתרונו טמון בכך שהוא מעודד את הגוף לטפל בעצמו באופן טבעי, ולא מבוסס על תחליפים כימיים באשר הם.

מהם הגורמים המרכזיים להופעתם של ורידים ונימים בולטים על פני עור הגוף?

הגורמים המרכזיים להופעתם של ורידים ונימים בלתי רצויים על העור הם גנטיקה, השמנות והרזיות, המשפיעות על מראה העור ועל כלי הדם, בעיה הקיימת בוורידים עמוקים, כגון אי ספיקת דם, וכן תופעות שונות הקשורות באורח החיים, כגון: עמידה ממושכת על הרגליים או עבודה פיזית מאומצת, שימוש מרובה בסאונות, נטילת גלולות למניעת הריון, המכילות אסטרוגן, פציעות בגפיים התחתונות, חשיפה לשמש, הריונות, שינויים הורמונליים ועוד.

האם ישנו סיכוי כלשהו שוורידים ונימים אלה ייעלמו מעצמם?

אין כל סיכוי שנימים וורידים אלו יעלמו מעצמם, גם אם הופעתם נבעה מתופעות שכבר חלפו.

האם להופעתם של נימים וורידים בעור עלולה להיות השפעה בריאותית, או שמא מדובר רק על מפגע אסתטי?

להופעתם של נימים וורידים על העור עלולות להיות השפעות בריאותיות שונות, הקשורות לבעיות בזרימת דם, להצטברות של נוזלים בגוף ולהפרעות שונות במרקם העור. לכן, הטיפול בתופעה נדרש הן מבחינה בריאותית והן מבחינה אסתטית, ונועד לסייע למטופל או למטופלת לשפר את איכות חייהם.

כיצד מתבצע ההליך מבחינה טכנית?

טיפול למען העלמת ורידים ונימים מתבצע באמצעות קרן לייזר. הלייזר פוגע בדפנות כלי הדם, ומחורר אותם עד לכדי התייבשות. כמו כן, הלייזר גורם לחימום הדם הזורם בכלי הדם, עד כדי תהליך של ספיגה ופינוי מהגוף. הגוף, למעשה, מפנה את הווריד או את הנים המטופל, כאילו היה "שטף דם" - ללא שטפי דם, באופן שאינו כולל תופעות לוואי או נזקים כלשהם.

תוך זמן מה לאחר הטיפול נעלם כלי הדם, וכך מתקבלת תוצאה יפה, נקייה ואסתטית באזור המטופל.

ראשית, עוד טרם הטיפול, המטופל עובר אבחון אצל הרופא המטפל, שמזהה ומאבחן את כלי הדם המפריעים כנימים או כוורידים. עקרונית - כל כלי דם שהוא עד ארבעה מ"מ רוחב, נקרא נים, וכל אחד שהוא מעבר לכך כבר נחשב לווריד. בטיפול אחד, ניתן לעבור על כלל הנימים והוורידים שאותם יש להעלים, באופן נקודתי, נים אחרי נים. משך הטיפול עצמו נקבע בהתאם לגודל כלי הדם, צבעו ומיקומו. בטיפול זה, ניתן להעלים כלי דם אדומים וכחולים כאחד.

לרוב, כבר לאחר טיפול אחד, הנים המטופל נעלם לנצח. לאחר מספר שבועות, המטופל מגיע על מנת לבחון האם יש צורך לעבור שוב על כלי הדם שעדיין לא נספגו. בטיפול זה, ניתן להגיע להעלמה בין 90 ל-100 אחוז מכלי הדם - באחריות.

האם טיפול זה כרוך בסכנות כלשהן?

טיפול זה לא כרוך בסכנות, בעקבות העובדה שהוא לא כולל הזרקת חומרים פולשניים וכימיים לגוף.

ד"ר עודד רודניצקי עוסק ברפואה אסתטית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום