מי צריך מעכבי בעירה במזרן?

(0)
לדרג

החומרים שמוסיפים למזרנים עשויים להציל חיים, אך חלקם נחשדו כמסרטנים ומסוכנים לבריאות. ח"כ אמנון כהן לשר בנט: "התנהלות בעייתית וחוסר מינהל תקין"

מאת: מערכת zap doctors

"התמונה שמצטיירת היא של כשל מערכתי שעלול לסכן את בריאותו של הציבור, משפיע על יוקר המחייה ומעמיד יבואנים ויצרנים מקומיים בפני שוקת שבורה וחוסר הבנה כיצד להתנהל ובאילו חומרים להשתמש על מנת שיעמדו בתקן המחייב", כך טוען ח"כ אמנון כהן (ש"ס), יו"ר הוועדה לביקורת המדינה. זאת במכתב ששלח לאחרונה לשר הכלכלה, נפתלי בנט, על רקע האישור המתגבש לתקן מחייב להכנסת מעכבי בעירה במזרנים, מהלך שצפוי בעוד מספר חודשים.

ח"כ כהן מעלה במכתבו את ביקורתו כנגד תקינות ההליך לאישור התקן להכנסת חומרי בעירה במזרנים, וגורס כי מוטל עליו צל כבד של התנהלות בעייתית וחוסר מינהל תקין.

נושא התקן להכנסת חומרים מעכבים במזרנים נדון בימים אלו בבג"ץ, ובתשובתה המדינה, בשם השר בנט, דחתה את כניסתו לתוקף של התקן החדש בשלושה חודשים נוספים והודיעה כי יש כוונה לערוך בו שינויים. הרעיון המקורי היה להפוך את התקן לחובה, בניגוד למצב כיום, שאינו מחייב לבחור במזרנים בעלי תקן בטיחות מיוחד בעת שריפה.

לדברי כהן, "לפי משרד הבריאות, החומרים שאמורים להשתמש בהם במסגרת התקן לעמידות בפני התלקחות הינם מסרטנים או חשודים כמסרטנים. בחוות הדעת אותם חומרים קשורים לבעיות התפתחות קוגניטיביות ומוטוריות, אוטיזם, פגיעה בהתפתחות מערכת עצבים בעוברים, שיבוש מערכת הורמונלית ועוד ועל כן הוא התנגד לשימוש בהם. המלצתו לא להפוך את התקן לתקן מחייב ולאפשר לצרכן את הזכות לבחור לא התקבלה, על אף ההיגיון הרב והדאגה לשלום הציבור".

באתר משרד הבריאות מציינים כי במטרה לעכב התלקחות של מזרנים בעקבות מגע עם מקור אש גלוי יש צורך להוסיף למזרן כימיקלים מעכבי בעירה. "בתהליך של ניהול סיכונים שנערך בשירותי בריאות הציבור עלה כי חסרונות השימוש במעכבי בעירה במזרנים בבתי מגורים עולים על יתרונות השימוש בהם. לפיכך, משרד הבריאות מתנגד לתקינה אשר תחייב הוספה של מעכבי בעירה למזרנים אלה".

בואו לדבר על זה בפורום בטיחות גהות ואיכות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום