אשלגן - המגן משבץ מוחי

(0)
לדרג

מחקר: בנשים בנות 50 פלוס נמצא כי רמות אשלגן גבוהות יותר בדם מורידות את הסיכון לשבץ מוחי ולמוות בטרם עת; עם זאת רוב הנשים לא צורכות מספיק אשלגן

מאת: מערכת zap doctors

אשלגן עשוי להפחית את הסיכון לאירועים מוחיים בנשים, כך עולה ממחקר חדש שפורסם החודש בכתב העת Stroke. הבעיה שרוב הנשים כלל לא מגיעות לסף הצריכה המומלץ של המינרל.

מנתוני המחקר Women's Health Initiative עולה קשר בין צריכת אשלגן רבה ובין סיכון מופחת לאירועים מוחיים מכל סוג, וכן שיעורי תמותה נמוכים יותר מכל סיבה, בקרב נשים מבוגרות.

ההשפעה הייתה בולטת במיוחד במקרים של אירועים מוחיים איסכמיים (שבץ בעקבות הפרעה באספקת הדם אל רקמת המוח), בקרב נשים של סבלו מיתר לחץ דם. מהנתונים עולה כי בקרב נשים בגילאי 50-79 שנים, באלה ללא לחץ דם גבוה עם רמות אשלגן גבוהות יותר נרשמה ירידה של 27% בסיכון לאירועים מוחיים, בהשוואה לנשים עם רמות אשלגן נמוכות. הירידה בסיכון לאירוע מוחי הייתה גדולה יותר בקרב נשים שלא סבלו מיתר לחץ דם.

עוד עולה מהנתונים כי באופן כללי, המשתתפות במחקר צרכו אשלגן בכמות קטנה מהכמות היומית הממולצת. בארצות הברית, ההמלצה היא לצריכה יומית ממוצעת של 4,700 מ"ג, כאשר בקרב המשתתפות במחקר עמדה הצריכה הממוצעת על 2,600 מ"ג ורק 2.8% מהנשים במחקר ענו על הסף המומלץ לצריכת אשלגן.

לדברי החוקרים, מהנתונים החדשים עולה קשר בין צריכה רבה יותר של אשלגן ובין סיכון מופחת לאירועים מוחיים על רקע מחלת כלי דם קטנים, אך ללא ירידה בסיכון לאירוע מוחי המורגי, המתרחש בעקבות דליפה של דם מכלי דם במוח.

חמשת המזונות שנחשבים לעתירים באשלגן הם בננה, עגבניה, אבוקדו, תפוח אדמה, קקאו.

בואו לדבר על זה בפורום יתר כולסטרול וטריגליצרידים בדם - מניעה וטיפול.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום