טיפול יעיל בסרטן גרורתי במוח

(0)
לדרג

לראשונה בעולם: במכון הקרינה באסותא בוצע טיפול רדיוכירורגיה, המאפשר לטפל בו זמנית במספר גרורות בראש של המטופל. צרכנות רפואית

מאת: מערכת zap doctors

בשורה לחולי סרטן שסובלים ממספר רב של גרורות למוח: השבוע התבצע במכון הקרינה באסותא רמת החייל טיפול רדיוכירורגיה ראשון מסוגו בעולם, במהלכו טופלו באמצעות קרינה מספר גרורות בראשה של מטופלת בו זמנית.

טיפול חדש לסרטן גרורתי במוח (יחצ)
טיפול חדש לסרטן גרורתי במוח (יחצ)

רדיוכירורגיה היא טיפול נקודתי, רב עוצמה וחד פעמי בגרורות במוח - הנחשב ליעיל ביותר. עד כה, ניתן היה לבצע טיפול שכזה רק בגרורה אחת במוח בכל סבב. חולים שסבלו מגרורות מרובות במוחם נאלצו לעבור מספר רב של טיפולים, או לחילופין, לחשוף את כל מוחם לסדרה של טיפולי קרינה, דבר העלול להוביל לתופעות לוואי שביניהן פגיעה קוגניטיבית.

ד"ר רוברטו שפיגלמן, נוירוכירורג בכיר באסותא רמת החייל ומנהל היחידה לרדיוכירורגיה בבית החולים שיבא, מסביר כי "הטכנולוגיה החדשה מאפשרת לטפל בסרטן גרורתי במוח בתהליך קצר ואיכותי מבעבר, להפחית את החשיפה לקרינה ביתר קלות ולהיפטר משיטות ישנות יותר של רדיוכירורגיה. זו מהפכה ואני מנבא שבזכותה בעתיד הקרוב נפסיק לטפל בקרינה בכל המוח, נוכל לטפל בקלות בכל גרורה בנפרד ולחשוף את המוח לפחות קרינה. בזכותה, מטופלים עם גרורות מרובות במוח ייהנו מטיפול יעיל, קצר ובטוח יותר ומזיק פחות".

הטכנולוגיה החדשה מיועדת לחולים הסובלים מגידול בעל גרורות מרובות במוחם ולמטופלים שעברו טיפולי קרינה במוחם וזקוקים לטיפולים נוספים.

ביצוע ההליך מתאפשר באמצעות תוכנה פרי פיתוחה של חברת Brainlab, שמכון הקרינה באסותא רמת החייל הוא הראשון בעולם להשתמש בה. התוכנה החדשה מאפשרת לטפל באמצעות רדיוכירורגיה בעד עשר גרורות במוחו של מטופל בו זמנית - ובכך לחסוך ממטופלים תופעות לוואי מסוכנות, לשפר את איכות חייהם ולחסוך זמן יקר.

בואו לדבר על זה בפורום גידולי ראש צוואר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום