סוכרת: התמיכה הנפשית חשובה

(0)
לדרג

סיוע פסיכולוגי עבור חולי סוכרת הסובלים מתסמיני דיכאון וחרדה מסייע לא רק לנפש, אלא גם מוביל לשיפור גם באיזון רמות הסוכר בדם

מאת: מערכת zap doctors

תמיכה נפשית בחולי סוכרת עם דיכאון מובילה לשיפור במצב הרוח וכן באיזון רמות הסוכר בדם. כך עולה ממחקר חדש, שתוצאותיו פורסמו במהלך הכנס השנתי מטעם ה-AADE (American Association of Diabetes Educators).

במסגרת המחקר פיתחו החוקרים תכנית לזיהוי ותמיכה בדיכאון בחולים עם סוכרת, שהופנו לאחד מחמישה מחנכי סוכרת להדרכה לטיפול עצמי. כל המשתתפים עברו הדרכה שבה לימדו אותם כיצד להתנהל עם מחלת הסוכרת, ולתמוך בטיפול הרפואי באמצעות הרגלי אכילה, פעילות גופנית, מעקב, כלים לפתרון בעיות, יכולות התמודדות והפחתת סיכון.

החוקרים התבססו על שאלון להערכת התנהגות/דיכאון/חרדה שניתנו לכ-1,100 חולים. אצל 152 חולים התקבלו מדדים חריגים בשאלון והם הופנו להערכת עובדת סוציאלית. 126 מבין אלו הגיעו למפגשים עם העובדת הסוציאלית (82% היענות), עדות כך שהחולים היו מעוניינים בסיוע. המשתתפים שסבלו מתסמיני דיכאון נפגשו עם העובדת הסוציאלית שלוש פעמים, בממוצע, כפעם בחודש, כאשר כל ביקור ארך כשעה.

לאחר ההדרכה, אצל 53% מהמטופלים תועד שיפור בתסמיני דיכאון. יתרה מזאת, אצל יותר ממחצית מהמטופלים תועד שיפור משמעותי באיזון רמות הסוכר בדם. משתתפים שלקחו חלק בהדרכה הנפשית דיווחו כי מדובר היה בהתנסות מצילת חיים ומשנת חיים, שסייעה להם להרגיש טוב יותר ושמחים יותר.

חשוב מכך, התמיכה הנפשית סייעה בזיהוי חמישה חולים בסיכון לפגיעה בעצמם או באחרים, כאשר עם המשך המעקב אחר החולים מספר זה עלה ל-11 מטופלים. חולים אלו הופנו לשירותי פסיכיאטריה מתקדמים יותר.

בואו לדבר על זה בפורום טיפול בסוכרת.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום