השקיה בקולחין: מאסר על תנאי

(0)
לדרג

גזר דין תקדימי נגד חקלאים שהורשעו בהשקיית ירקות בקולחין: קנס של 75 אלף שקל ומאסר על תנאי לשישה חודשים. משרד הבריאות: מטרת העונש להרתיע

מאת: מערכת zap doctors

בית המשפט המחוזי בירושלים פסק לאחרונה בערעורם של שני חקלאים ושתי החברות שבבעלותם על הרשעתם בדצמבר 2012 על ידי בית משפט השלום בהשקיה בשופכין מטופלים (קולחין) ללא היתר, ובניגוד לתנאי ההיתר שניתן להם.

העונש שקיבלו קנס של 75,000 שקלים לכל אחד מהנאשמים אישית וכן מאסר על תנאי למשך ששה חודשים למשך שלוש שנים, והתחייבות על סך 100 אלף שקלים למשך שנתיים להימנע מלחזור על העבירה, ולכל אחת מהחברות הנאשמות, שהן בבעלות הנאשמים, קנס של 25 אלף שקלים, והתחייבות על סך 100 אלף שקלים למשך שנתיים להימנע מלחזור על העבירה.

העבירה מתייחסת להשקיית כ-700 דונם גידולי ירקות הנאכלים חי. ההשקיה בוצעה בשנת שמיטה, דבר שהיווה תמריץ לביצועה נוכח מחירי הירקות הגבוהים בשנה כזו.

ממשרד הבריאות נמסר כי "האירוע אירע בשנת שמיטה הקודמת ה'תשס"ח ואנו עומדים כעת בפתח שנת שמיטה תשע"ה. לפיכך חשוב ליידע את החקלאים והמשווקים של התוצרת החקלאית על משמעות השקיה בהתאם להיתרים, לצד ביצוע אכיפה קפדנית של עובדי משרד הבריאות".

"פסק הדין תומך בקביעות העובדתיות ובמסקנות המשפטיות של בית משפט השלום בשאלות המרכזיות שעמדו בפניו וקובע כי בשים לב לשיקולים שהובאו בגזר הדין, למהות העבירה והרתעת הציבור, העונש שהוטל הנו סביר. הצגת העבירה כעבירה כלכלית והחשיבות של אכיפה בנושאים הנוגעים לבריאות הציבור הביאו לגזר דין תקדימי מבחינת גובה הקנס שהוטל על הנאשמים. עתה קיבלנו את תמיכת בית המשפט המחוזי בכל הקביעות של בית משפט השלום הן מהבחינה העובדתית והן מהבחינה המשפטית. ביחד עם המסקנה כי העונש הולם יש בכך חיזוק חשוב לאכיפה בנושא זה ולהרתעה מפני ביצוע עבירות כאלה".

בואו לדבר על זה בפורום תזונה טבעית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום