קרינת גלי מיקרו מסוכנת לילדים

(0)
לדרג

קרינת מיקרו ממכשירים חשמליים וממכשירים אלחוטיים עלולה לעודד התפתחות גידולים ממאירים, בייחוד בילדים, ולכן חשוב להרחיק אותם מהגוף לפי כללי הבטיחות

מאת: ד"ר עמית עקירוב

הרחיקו את הסמארטפונים מהילדים! גלי המיקרו מסוכנים לילדים ולמתבגרים. גם בקרב מבוגרים קיים סיכון, אך הוא נמוך יותר. מהנתונים המתפרסמים בכתב העת Journal of Microscopy and Ultrastructure, עולה כי ילדים סופגים כמות גדולה יותר של קרינת גלי מיקרו, כאשר עוברים פגיעים עוד יותר מילדים ולכן על נשים הרות להימנע מחשיפת העוברים לקרינה זו.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בדיקות הדמיה בתהודה מגנטית היא הדרך היחידה המאפשרת לקבוע ספיגה של קרינת גלי מיקרו ברקמות ספציפיות בילדים. ילדים סופגים כמות גדולה יותר של קרינת גלי מיקרו, בהשוואה למבוגרים, זאת מאחר שרקמות המוח שלהם סופגות טוב יותר, הגולגולות שלהן דקות יותר והגודל היחסי שלהם קטן יותר.

קרינת גלי מיקרו ממכשירים אלחוטיים הוגדרה כקרצינוגן אפשרי לבני אדם (כלומר, חומר שעלול לעודד התפתחות גידולים ממאירים). ילדים מצויים בסיכון גבוה יותר ממבוגרים בעקבות חשיפה לכל קרצינוגן. מאחר שתקופת החביון הממוצעת בין חשיפה ראשונית ואבחון של גידול עשויה להגיע לעשרות שנים, לעתים גידולים שהתפתחו בילדים אינם מאובחנים עד לבגרות.

יש לציין שכיום נמכרים צעצועים הפולטים קרינת גלי מיקרו לתינוקות ופעוטות. באחד המאמרים בספרות תוארו תוצאות הנחת מכשירי טלפון ניידים בחזיות של נערות מתבגרות, עם התפתחות מספר גידולי שד ראשוניים מתחת לאזורים בהם הונחו מכשירי הטלפון.

מגבלות החשיפה לקרינת גלי מיקרו נותרה על כנה במהלך 19 שנים. כל יצרני מכשירי הטלפון החכמים מקפידים על צירוף אזהרה המתארת את המרחק המינימאלי עליו יש לשמור ממכשיר הטלפון כדי לא לעלות על הגבולות המוגדרים לחשיפה לקרינת גלי מיקרו. סף החשיפה למחשבים ניידים ומחשבי כף יד נקבע כאשר המכשירים מצויים במרחק של 20 סנטימטרים מהגוף.

בבלגיה, צרפת, הודו וממשלות של מדינות טכנולוגיות אחרות נקבעים חוקים ואזהרות בנוגע לשימוש במכשירים אלחוטיים בקרב ילדים.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון

בואו לדבר על זה בפורום בטיחות גהות ואיכות.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום