40% מהאמריקאים יחלו בסוכרת

(0)
לדרג

כך לפי נתונים חדשים של המרכז האמריקאי למניעת מחלות ובקרתן; בקרב היספאנים ונשים אפרו אמריקאיות, הנתון מגיע עד 50%. מנגד, התמותה מהמחלה ירדה

מאת: ד"ר עמית עקירוב

מגפת הסוכרת. כ-40% מהמבוגרים בארצות הברית צפויים לפתח סוכרת, בעיקר סוכרת מסוג 2, במהלך חייהם, ולמעלה מ-50% מחלק מבני המיעוטים צפויים לפתח את המחלה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש מטעם ה-CDC (Centers for Disease Control and Prevention), שפורסמו בכתב העת Lancet Diabetes & Endocrinology.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי שיעורי ההיארעות של סוכרת עלו ושיעורי התמותה פחתו משמעותית בארצות הברית, מגמות שהובילו לשינויים משמעותיים בסיכון לסוכרת במהלך החיים. במסגרת המחקר הנוכחי הם ביקשו לעדכן את ההערכות הסיכון להתפתחות סוכרת במהלך החיים ולבחון את ההשפעה של שינויים בשיעורי ההיארעות והתמותה על הסיכון במהלך החיים ומספר שנות חיים שאבדו עקב סוכרת.

החוקרים אספו נתונים אודות קרוב ל-600 אלף מבוגרים ובחנו את שיעורי אבחוני סוכרת בתקופות זמן שונות. על בסיס נתונים משנים 2000-2011, הסיכון במהלך החיים לאבחון של סוכרת מגיל עשרים עמד על 40.2% בגברים ועל 39.6% בנשים, עלייה ניכרת בהשוואה לשיעורי אבחוני סוכרת בשנים 1985-1989. הסיכון הגבוה ביותר במהלך החיים תועד בגברים ונשים היספאנים, ובנשים שחורות לא-היספאניות, שהסיכון שלהן לחלות במהלך החיים עולה עתה על 50%. לצד העלייה בשיעורי אבחוני סוכרת, נרשמה עליה גם באובדן שנות החיים עקב סוכרת בגברים ובנשים.

לדברי החוקרים, המשך העלייה בשיעורי מקרים של סוכרת מאובחנת, בשילוב עם ירידה בשיעורי התמותה הובילו לעלייה בסיכון במהלך החיים ולעלייה במספר השנים שחיים עם אבחון של סוכרת, אך ירידה באובדן שנות חיים עקב המחלה. מנתונים אלו עולה כי קיים צורך מתמשך בטיפול במחלה, עם דגש על התערבויות יעילות להפחתת שיעורי ההיארעות של המחלה.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת והשמנה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום