חיסון שפעת מומלץ בהריון

(0)
לדרג

הארגון האמריקאי למיילדות וגניקולוגיה, ACOG, ממליץ לנשים בהריון להתחסן נגד המחלה באמצעות החיסון המומת, שנמצא כבטוח בכל שלבי ההריון

מאת: מערכת zap doctors

עוד בנושא: הריון, לידה והגיל הרך

לנשים הרות מומלץ להתחסן נגד שפעת, כך לפי ההמלצות החדשות של הארגון האמריקאי המוביל למיילדות וגניקולוגיה ACOG (American College of Obstetricians and Gynecologists).

לפי המאמר המתפרסם במהדורת ספטמבר של כתב העת Obstetrics & Gynecology, מנתונים עדכניים עולה כי החיסון בטוח לנשים הרות ויילודים, נתונים שאמורים לספק מקור להרגעה לרופאים ולנשים. יתרה מזאת, מחקרים אחרים מצאו כי החיסון הארבע-ערכי החדש בטוח והולם לשימוש גם בנשים הרות.

נשים הרות מצויות בסיכון מוגבר לתחלואה חמורה עקב שפעת עונתית על רקע השינויים במערכת החיסון במהלך ההריון. שינויים אלו מציבים את הנשים בסיכון מוגבר לתחלואה וסיבוכים על רקע שפעת. מסיבה זו חשוב להקפיד על מתן החיסון כנגד שפעת לנשים במהלך ההריון.

בשלב זה, רק כמחצית מהאמריקאיות ההרות מחוסנות כנגד שפעת. לדברי המומחים, כאשר הרופא המיילד מספק המלצה לנשים הרות לקבל את החיסון כנגד שפעת חלה עלייה של פי 5-10 בסיכוי לקבלת החיסון. לפיכך, מציינים כותבי המאמר כי חשוב שהמטפלים ימליצו על קבלת החיסון נגד שפעת ויקפידו כי יהיה זמין במרפאה.

מניעת שפעת חשובה גם במהלך התקופה שלפני ההפריה, במהלך ההריון ולאחר הלידה. החיסון המומת כנגד שפעת לפי המאמר בטוח בכל שלבי ההריון. עם זאת, החיסון החי-מוחלש אינו מומלץ לנשים הרות, אך יכול לשמש בבטחה בתקופה שלאחר הלידה.

המלצות ACOG עולות בקנה אחד עם המלצות ה-CDC, המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ולמניעתן, הקובעות כי על כל המבוגרים לקבל חיסון שנתי נגד שפעת. ועידת המומחים מטעם ACOG קובעת כי החיסונים נגד שפעת יעילים בנשים הרות בדומה לאוכלוסיה הכללית הבוגרת.

ועידת המומחים מדגישה כי על גניקולוגים, מיילדים ואנשי צוות רפואי אחרים, ארגוני בריאות ואנשי בריאות הציבור, להשקיע מאמצים כדי לשפר את שיעורי החיסון נגד שפעת בקרב נשים הרות.

בואו לדבר על זה בפורום הריון ולידה - הלל יפה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום