המימון למחקרים רפואיים - מחו"ל

(0)
לדרג

מבדיקה של למ"ס עולה כי ב-2012 עמדו הוצאות המחקר והפיתוח בבתי החולים בישראל על 431 מיליון שקל, עלייה של 43% בשלוש שנים. מרבית המימון - אינו מקומי

מאת: מערכת zap doctors

רוב הכסף למימון מחקרים מיוחדים בבתי החולים בישראל מגיע מחו"ל, כך עולה מסקר של המועצה הלאומית למחקר ופיתוח במשרד המדע, שנערך על ידי הלמ"ס ופורסם אתמול (ג'). סך הכל תוך שלוש שנים חלה עלייה של 43% בשיעור המימון, מ-302 מיליון שקל ב-2009 ל-431 מיליון שקל ב-2012.

מחקרים בעלי מימון מיוחד הם מחקרים שעבורם התקבל מימון מלא או חלקי, מגורם שמחוץ לבית החולים או מקרנות פנימיות של בתי החולים כגון קרנות צמיתות וכו'.

בבתי חולים ממשלתיים היוותה ההוצאה 43% מסך ההוצאות למחקרים בעלי מימון מיוחד בכל בתי החולים, במגזר קופ"ח - 40% ובמגזר מלכ"ר - 17%. השכר היווה 57% בממוצע מסך ההוצאות למחקרים מיוחדים לשנת 2012.

מהסקר עולה עוד כי המממנים העיקריים של מחקרים בעלי מימון מיוחד בבתי החולים הכלליים היו מחו"ל (53%) ומהמגזר העסקי (30%). עיקר המימון נותב לבתי חולים ממשלתיים (47%).

ההוצאות הגבוהות ביותר על מחקרים בעלי מימון מיוחד היו בבתי חולים השייכים למגזר הממשלתי. מבין האגפים המקצועיים השונים, בולטת ההוצאה על המחקר הנעשה באגף מחלות פנימיות. כמו כן, ההוצאות הגבוהות ביותר נצפו במחוז ירושלים והדרום.

עוד עולה מהסקר כי המספר הגבוה ביותר של מתמחים היה בבתי חולים השייכים למגזר הממשלתי (50%) ולמגזר קופ"ח (37%). ב-2012, חלק ניכר מהרופאים בעלי מינוי אקדמי/קליני, עבדו באגפים לרפואה פנימית (28%) ובאגף ילדים, יולדות ונשים (23%).

במסגרת לימודי התואר השני והשלישי, מרבית הסטודנטים מודרכים בבתי חולים השייכים למגזר הממשלתי (24% בכל אחד מהתארים). רובם הודרכו בבתי חולים במחוז ירושלים והדרום (21% לתואר שני ו-19% לתואר שלישי).

רוצים להשתתף במחקר קליני?

בואו לדבר על זה בפורום ניסויים קליניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום