1 מ-3 ילדים יפתח סיבוכי שפעת

(0)
לדרג

לפי מחקר חדש, סיבוכים, ובראשם דלקת ריאות, נפוצים מאוד בילדים בריאים ובילדים בסיכון. הממצאים תומכים במתן טיפול אנטי ויראלי לעתים קרובות יותר

מאת: ד"ר עמית עקירוב

אחד מכל שלושה ילדים המגיעים לחדר מיון פונים בעקבות סיבוכים של שפעת, כך עולה ממחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת המדעי Pediatrics. הממצאים תומכים במתן טיפול אנטי ויראלי לעתים קרובות יותר בילדים, בייחוד בילדים בסיכון.

לדברי החוקרים, כאשר ילדים פונים לחדרי מיון בשיא עונת השפעת, האבחון והטיפול יכולים להיות מורכבים. חלק מהילדים מתלוננים על כאבי גרון, חום ושיעול, אך בדיקות לאישור זיהום נגיפי אורכות זמן. החוקרים ביקשו לקבוע את שיעור הסיבוכים החמורים בילדים שפנו לחדרי מיון עם מחלה דמוית-שפעת בחומרה בינונית עד קשה.

בתקופה שנבחנה לצורך המחקר, בין 2008 ל-2010, טופלו כ-125 אלף ילדים מתחת לגיל 19 במהלך שיא עונת הזיהומים הנשימתיים הנגיפיים. מבין אלו, 241 משתתפים נכללו במחקר.

במהלך תקופת המחקר, 85 מהילדים סבלו מסיבוכים חמורים (35%), כאשר 63 אובחנו כחולים בדלקת ריאות, 12 סבלו מכשל נשימתי ו-14 פיתחו פרכוסים. הרופאים לא הצליחו להציל את חייו של חולה אחד, תינוק בן חודש.

מהנתונים עולה כי מבין הילדים הפונים לחדרי מיון בתמונה דמוית-שפעת בחומרה בינונית עד קשה, אחד מכל שלושה ילדים צפוי לפתח סיבוך חמור, כאשר הנפוץ ביותר הוא דלקת ריאות. החוקרים מציינים כי בילדים עם הפרעות נוירולוגיות או נוירו-מוסקולאריות תועד סיכון גבוה יותר משמעותית לסיבוכים; עם זאת, בילדים עם מצבים אחרים בסיכון גבוה לא זוהה סיכון מוגבר. "ממצאי המחקר תומכים בשימוש בטיפול אנטי ויראלי, המפחית את הסיכון לסיבוכים חמורים בילדים עם שפעת, בהם התועלת לילדים עולה על הסיכון", ממליצים עורכי המחקר.

ד"ר עמית עקירוב הוא מומחה ברפואה פנימית, רופא בכיר במחלקה פנימית בבית החולים בלינסון

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום