הצמדת אוזניים: טיפים חשובים

(0)
לדרג

אוזניים בולטות עלולות לגרום למבוכה רבה ולעוגמת נפש, במיוחד לילדים שזוכים לכינוי הלא מחמיא, "דמבו הפיל המעופף". ניתוח קל יחסית יכול לפתור את הבעיה

מאת: ד"ר נמרוד פרידמן

חופשת הקיץ הגדולה בעיצומה ותסתיים בקרוב: זמן לנוח, זמן לחשוב, זמן לבצע תכניות שרקמנו ולהגשים חלומות שחלמנו. ילדים ומתבגרים רבים חיים בתחושה מאוד לא נוחה בנוגע לדימוי הגוף שלהם. החופש הגדול הוא זמן מצוין לנסות ולטפל במה שאפשר. כשזה נוגע לאוזניים בולטות במיוחד, תופעה שילדים רבים סובלים ממנה, יש פתרון מעשי, וחופשות הן העיתוי המושלם לטיפול והחלמה.

מה ניתן לעשות עם אוזניים בולטות? מדוע התופעה כה מטרידה?

תופעת אוזניים בולטות היא תופעה המטרידה ילדים רבים. הם מתביישים לאסוף את שיערם או להסתפר בתספורות קצרות, הם מפתחים חוסר ביטחון בקשר למראה שלהם, והורים רבים אינם יודעים כי ישנו פתרון לתופעה זו, גם בגיל צעיר יחסית. ניתוח הצמדת אוזניים הוא אחד הניתוחים הפלסטיים-אסתטיים היחידים המתבצעים בילדים. זהו ניתוח לא מורכב מדי, ויכול לשנות אצל ילדים רבים את איכות חייהם ולהביא אותם לאושר וסיפוק.

מה צריך לדעת לפני שבוחנים ברצינות ניתוח הצמדת אוזניים?

1. ניתוח הצמדת אוזניים ניתן לבצע בגיל צעיר יחסית, מכיוון שהשלב ההתפתחותי של האוזניים מסתיים בגיל 6-7. חשוב מאוד לבצע את הניתוח תוך הסכמה, רצון ושיתוף פעולה של הילד/ה. אם התופעה מטרידה את הילד, אם היא קיצונית, ניתן כבר בגיל זה לטפל בה, בעזרת ניתוח להצמדת אוזניים. כמובן שבתור רופא, אבקש לבדוק את מידת הרצון, ההיענות, ההבנה ושיתוף הפעולה של הילד או הילדה.

2. ניתוח הצמדת אוזניים הוא ניתוח המתבצע בדרך כלל ללא אשפוז ונמשך כשעה עד שעתיים, בהרדמה כללית או מקומית, תלוי בגיל המנותח ובמורכבות הניתוח.

3. הניתוח מתבצע בעזרת חתכים המוסתרים מאחורי האוזניים, כדי לאפשר למנותח לאחר הניתוח לאסוף את השיער, או ללכת בתספורת קצרה מבלי להבחין בצלקות.
בחירת מיקום החתכים תהיה מדויקת ומודעת, כדי שהמטופל יוכל ליהנות אחרי הניתוח מאוזניים צמודות, מבלי שיבחינו בצלקות.

4. ההחלמה מהניתוח דורשת כשבוע של חופשת מחלה. האוזניים יהיו חבושות בימים הראשונים, והן עלולות להתנפח או לשנות צבע. מומלץ מאוד לא לבצע כל פעילות גופנית, כדי לשמור על תוצאות הניתוח.

האם יש סיכוי שתופעת אוזניים בולטות תחלוף עם הזמן, ללא ניתוח?

בשלב מוקדם יחסית, מסיימת האוזן את שלב ההתפתחות ומגיעה לגודלה הסופי ולצורתה הסופית. זה קורה בסביבות גיל 6-7. מרגע זה ואילך, לא יהיו שינויים דרמטיים באזור האוזניים, ואם רוצים שינוי, הוא יוכל להיעשות רק על ידי מנתח פלסטי.

האם כדאי לעודד הורים לילדים עם אוזניים בולטות לגשת לניתוח?

אם התופעה גורמת לילד מבוכה, בושה או לעג מהסביבה, מקשה עליו בחיי היום יום ומטרידה אותו מאוד - הייתי בהחלט ממליץ לשקול לבצע ניתוח. אני, כרופא, בודק בתחילת התהליך את המניעים לביצוע הניתוח. אני רוצה להיות בטוח שהמטופל הגיע אלי מהסיבות הנכונות וכי הפעיל שיקול דעת. כשמדובר בילדים, אני צריך את שיתוף הפעולה שלהם ואת הרצון המלא, כדי להצליח להגיע לתוצאות הטובות ביותר. אם תיגשו לרופא מומחה, בעל ניסיון בתחום, אני בטוח כי תגיעו יחד להחלטה נכונה ולתוצאות שיעניקו לילד שיפור עצום בדימוי הגוף ובביטחון עצמי.

ד"ר נמרוד פרידמן הוא מומחה לכירורגיה פלסטית ועוסק ברפואה אסתטית

בואו לדבר על זה בפורום כירורגיה פלסטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום